رمز و رازهای پنهان در کاخ باکینگهام

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران؛ سرویس مجله- ساناز باقری راد: جدایی شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل از خانواده سلطنتی بریتانیا، خبری است که داغ ترین حاشیه این روزهای کاخ باکینگهام محسوب می شود.

رمز و رازهای پنهان در کاخ باکینگهام

موضوعی که به تازگی از سوی نوه ملکه انگلیس و همسرش اعلام و گفته شده که مقامات ارشد خاندان سلطنتی را به شدت آزرده کرده است.

پرنس هری و مگان مارکل در بیانیه اخیر خود اعلام کرده اند که ضمن استعفا از وظایف پادشاهی، قصد دارند زمان زندگی خود را بین بریتانیا و آمریکای شمالی تقسیم کرده و روابط گسترده خود با مطبوعات را حذف کنند. با وجود اینکه حتی آب خوردن اعضای خانواده سلطنتی هم نیاز به هماهنگی با شخص ملکه دارد گویا این تصمیم بدون هیچ گونه مشورتی با وی گرفته و اعلام شده است.

اما تازه ترین حاشیه این خاندان تنها نمونه از رازها و رسوایی های این خانواده نیست بلکه شاید جرقه ای برای یادآوری رخدادهای عجیب و غریب این خانواده باشد.

خانواده ای که علی رغم قوانین خاص و بی شمار خود، یکی از عجیب ترین خانواده های دنیا محسوب می شوند با این حال تا به امروز حاشیه های فراوانی هم داشته اند.

از طلاق های اعضای خانواده گرفته، تا فاش شدن رسوایی های اخلاقی نوه های ملکه، رسانه ای شدن رشوه های مالی اعضای خانواده با افراد متعدد و حتی اسراری که هنوز هم برخی از آنها همچنان پوشیده است، همه مردم را نسبت به روزگار اهالی این خانواده کنجکاو کرده است.

از رسوایی های پرنس جوان تا پسر وحشی خانواده سلطنتی

بیش ترین رسوایی های این خانواده مربوط به نوه های جوان آن است که اتفاقاً هر بار هم موجب شرمساری اعضای بلند مرتبه ترین خانواده انگلیس شده اند، از قضا حاشیه های پرنس هری از جوانی تا به امروز پایان نداشته و همچنان هم ادامه دارد.

حضور نوه ملکه انگلیس در یک مهمانی در سال 2005 آن هم با نماد صلیب شکسته نازی ها جنجال های فراوانی را برای خانواده سلطنتی ایجاد و منجر به عذرخواهی رسمی وی از مقامات سلطنتی شد.

اما پای گذاشتن بر روی خطوط قرمز ملکه انگلیس آن هم توسط پرنس جوان بریتانیایی تمامی نداشت و انتشار تصاویر نیمه برهنه وی سال 2012 در یک مهمانی شبانه در لاس وگاس، هری را به پسر وحشی خاندان سلطنتی مشهور کرد.

بعد از مهمانی های شبانه پرنس هری، ماجرای عشق و عاشقی وی با مگان مارکل بازیگر معروف آمریکایی نیز اتفاق دیگری بود که به دلیل مطلقه و بزرگ تر بودن مارکل از هری، پذیرش آن برای خانواده سلطنتی آسان نبود. با این حال ازدواج این پرنس جوان با مارکل انجام شد و حال این زوج قصد جدایی از خانواده سلطنتی را دارند.

پیشتر نیز مهر گزارشی درباره جزئیات ازدواج این دو فرد و هزینه های وحشتناک عروسی های خاندان سلطنتی نوشته بود.

پادشاهی که ریاست بر بریتانیا را بر معشوقه خود فروخت

برخی کناره گیری این زوج جوان از صندلی سلطنتی را مشابه تصمیم ادوارد هشتم برای کناره گیری از مقام پادشاهی می دانند. ادوار هشتم یکی از اعضای خانواده سلطنتی انگلستان بود که در سال 1936 از مقام پادشاهی انگلستان کناره گیری و به جای آن ازدواج با معشوقه خود را انتخاب کرد.

خانواده سلطنتی با ازدواج ادوارد با زنی مطلقه مخالف بودند به همین دلیل وی تخت پادشاهی بریتانیا را ترک گفت و به جای آن در سفر به فرانسه با معشوقه خود ازدواج کرد.

با کناره گیری ادوار هشتم که از قضا رابطه خوبی هم با نازی ها و سیاست های هیتلر داشت، ملکه الیزابت دوم بر صندلی پادشاهی بریتانیا نشست.

پرنس هری نوه حقیقی ملکه انگلیس است!؟

اما این تنها رسوایی خانواده سلطنتی بریتانیا محسوب نمی شود و حتی برخی شواهد نشان می دهد که ممکن است پرنس هری از نظر ژنتیکی نوه ملکه نباشد پرنس هری از نظر ژنتیکی نوه ملکه نباشد. چراکه دایانا مادر پرنس هری سال 1995 طی مصاحبه ای با شبکه بی بی سی به رابطه غیر مشروع 5 ساله خود با سرگرد جیمز هیویت یکی از اعضای ارتش بریتانیا اعتراف کرد.

از سوی دیگر شباهت های ظاهری پرنس هری با این فرد موجب شد تا رسانه ها از احتمال اینکه هری پسر پرنس چارلز نباشد خبر دهند هرچند که صحت این راز همچنان هم پوشیده مانده است.

وقتی نوه های خانواده سلطنتی هم رسوایی به بار می آورند

اما به نظر می رسد که قبح شکنی و دردسرسازی برای خانواده سلطنتی آن هم توسط نوه های پسری ملکه امری ارثی است. هرچند که حواشی پرنس ویلیام و همسرش کاترین میدلتون کم تر از برادر کوچک تر خود است اما تا به امروز اقدامات غیر متعارف او هم مایه شرمساری ملکه شده است.

سال 2017 بود که انتشار تصاویر و ویدئوهای مربوط به پایکوبی شبانه وی در یک کلوپ شبانه در سوئیس، التهاب زیادی در خانواده پر رمز و رازی انگلیسی ایجاد کرد و بار دیگر نیز انتشار تصاویر خوش گذارانی های این پرنس جوان به همراه دوستانش در مهمانی ها، موجب آزرده خاطر شدن همسرش شد.

انتشار تصاویر نیمه برهنه کیت میدلتون در سواحل کانادا که شکار دوربین عکاسان پاپاراتزی شده بود نیز برای خانواده ای که زنان آن حق پوشیدن لباس های یقه باز را ندارند، رسوایی دیگری بود و درنهایت منجر به شکایت خانواده سلطنتی از عکاسان و ایجاد حواشی فراوان برای این خانواده شد.

راز مرگ عروس بریتانیا هیچ وقت فاش نشد

یکی از رمزآلود و بدترین حواشی اولین خانواده بریتانیا مرگ پرنسس دایانا عروس ملکه بود. پرنسس دایانا در یک حادثه ناگوار تصادف جان باخت اما هنوز هم رازهایی پیرامون تعمدی بودن یا نبودن تصادف وجود دارد.

روزگار عروس ارشد خانواده همواره همراه با اتفاقات عجیب همراه بوده است. دایانا عروسی بود که برخی قوانین خانواده سلطنتی ازجمله ممنوعیت رفتار عامیانه با مردم را زیر می گذاشت و حتی فرزندان خود پرنس ویلیام و هری را به مدرسه دولتی فرستاد.

وی در دوره ای نیز دچار افسردگی شد و برای جلب توجه همسرش، زمانی که 4 ماهه باردار بود خود را از پله های کاخ باکینگهام پایین انداخت.

مرگ رازآلود شاهزاده معتاد انگلیسی

یکی از پر حاشیه ترین افراد این خانواده را می توان شاهزاده ای دوجنسه و معتاد به مصرف مواد مخدر دانست.

شاهزاده جورج کسی است که همواره لیستی از معشوقه های مرد و زن خود داشت و مصرف کوکائین و هروئین وی نیز تأیید شد.

وی در سال 1942 در حادثه سقوط هواپیما جان باخت اما به دلیل اینکه سبک زندگی این شاهزاده مایه شرمساری خانواده سلطنتی بود هنوز هم نظریه هایی درباره احتمال عمدی بودن این سقوط و تلاش برای حذف وی از خانواده سلطنتی وجود دارد.

فساد اخلاقی و خداحافظی پسر ملکه از خانواده سلطنتی

با وجود تمام محدودیت ها و قوانین موجود برای اعضای خانواده سلطنتی اما رسوایی های جنسی یکی از شایع ترین موضوعات اعضای این خانواده است.

سال 2011 بود که ارتباط شاهزاده آندره با جفری آپستین یک متخلف محکوم به جنایات جنسی فاش و منجر به برکناری پسر ارشد ملکه از تمامی مسئولیت های پادشاهی شد.

چندی بعد نیز یکی دیگر از اطرافیان این متهم جنسی ادعا کرد که شاهزاده او را سه بار مجبور به برقراری رابطه جنسی با وی کرده است.

رقیب عشقی ملکه انگلیس به قتل رسید

از آن جایی که کشتن دیگران توسط اعضای این خانواده امر چندان عجیبی نیست، خبر مرگ همسر معشوق ملکه الیزابت اول توسط شخص ملکه را هم می توان مصداقی از این دست دانست.

ملکه الیزابت اول به دلایلی به رابرت دادلی معشوق خود نرسید و دادلی بعدها با آمی رابسارت ازدواج کرد اما مدتی بعد خدمه رابسارت جسد او را در پله های منزلش با گردنی شکسته پیدا کردند و بدین ترتیب همسر معشوق سابق انگلیس به طرز عجیبی از دنیا رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رمز و رازهای پنهان در کاخ باکینگهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز و رازهای پنهان در کاخ باکینگهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید