رشد 2 درصدی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سرمایه

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران (پانا) - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در مقایسه با انتها هفته گذشته حدود دو درصد رشد داشت و امیدی را در دل سهامداران زنده کرد آنگونه که نماینده مردم زابل درمجلس می گوید خروج حقوقی ها از بازار مهمترین دلیل ریزش بازار بورس در ماههای اخیر بوده است.

رشد 2 درصدی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سرمایه

محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: از سال گذشته مجموعه های مختلف مردم را به حضور و مشارکت در بورس تشویق کردند و مردم نیز به واسطه اینکه افراد صاحب سِمت و مسئولیت بودند آنها را تشویق به حضور در بورس نموده اند به خرید سهام اقدام کردند اما به یکباره حقوقی ها سرمایه خود را از بورس خارج کردند و حباب تصنعی ایجاد شده به تدریج خالی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجلس از همان روزهای ابتدا بر بحث نظارت وارد شد، گفت: مجلس کوشش کرد تا مجموعه های حقوقی را مجبور کند تا به بازار برگردند و بخشی از آن ضرر تا به امروز جبران شده است اما تا ساماندهی کامل بازار بورس مجلس نوسان های بازار را پیگیری خواهد نمود.

سرگزی مطرح نمود: استعفای رئیس سازمان بورس به معنای جوابگو نبودن دربرابر سوء مدیریت ها نیست.

لازم به ذکر است شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات روز چهارشنبه (8 بهمن ماه) به عدد یک میلیون و 207 هزار واحد رسید که در مقایسه با سرانجام هفته گذشته حدود دو درصد رشد داشت.

شاخص بورس در معاملات هفته ای که گذشت 24 هزار واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در سرانجام روز چهارشنبه (یکم بهمن ماه) در حالی با رقم یک میلیون و 183 هزار واحد به معاملات سرانجام داد که این رقم در روز گذشته (چهارشنبه) به یک میلیون و 207 هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در سرانجام هفته گذشته 433 هزار و 130 واحد بود که در هفته جاری این عدد به 424 هزار و 719 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از 283 هزار و 278 واحد به عدد 277 هزار و 777 واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته ای که گذشت فرآورده های نفتی، عمده فروشی، فعالیت های هنری، سرگرمی و خلاقانه، فنی و مهندسی، کاشی و سرامیک، خرده فروشی، استخراج کانه های فلزی و چند رشته ای صنعتی بالاترین درصد بازدهی را داشتند.

همچنین نماد فلزات اساسی، هتل و رستوران، استخراج نفت و گاز جز اکتشافات، پیمانکاری صنعتی، بانک ها و موسسات اعتباری، قند و شکر، سیمان، آهک و گچ، رایانه، شیمیایی، سرمایه گذاری ها، لاستیک و پلاستیک، بیمه و بازنشستگی، منسوجات، صنایع غذایی به جز قندو شکر، فعالیت های کمکی به نهادهای اقتصادی واسط، مخابرات، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات چوبی، استخراج سایر معادن، محصولات فلزی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، خودرو و قطعات، کانی غیرفلزی، واسطه گری های اقتصادی و پولی، دارویی، استخراج زغال سنگ، زراعت و خدمات وابسته، چاپ، دستگاه های برقی، محصولات کامپیوتری، الکتریکی و نوری، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، محصولات کاغذی، سایر حمل و نقل، وسایل ارتباطی، محصولات چرمی، اطلاعات و ارتباطات، سایر واسطه گری های اقتصادی از جمله نمادهایی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد 2 درصدی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 2 درصدی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید