خبرنگاران 5 هزار میلیارد تومان در بخش مخابرات سرمایه گذاری شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران - خبرنگاران - رییس شرکت مخابرات ایران از سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در حوزه مخابرات اطلاع داد.

خبرنگاران 5 هزار میلیارد تومان در بخش مخابرات سرمایه گذاری شد

مجید صدری روز سه شنبه در مراسم امضای تقاهم نامه همکاری شرکت مخابرات ایران و سندیکای صنعت مخابرات اضافه کرد: شرکت مخابرات در حوزه شبکه ملی اطلاعات، تکالیفی دارد که باید آن ها را به نتیجه برساند، از جمله این که باید زیرساخت مناسبی را در شبکه ملی اطلاعات به ویژه در بخش مترو و لایه های مختلف شبکه ایجاد کند تا تمام دست اندرکاران شبکه ملی بتوانند از آن استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری ها باید به سمتی برود که بتوانیم در بحث توسعه شبکه ملی اطلاعات و همینطور مترو از فراوریات داخلی استفاده کنیم. بالغ بر 75 درصد از تجهیزات شرکت مخابرات از فراوریات داخلی توسعه داده شده است.

با امضای تفاهم نامه امروز تعهد می کنیم سه هزار میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات که بر عهده شرکت مخابرات ایران است سرمایه گذاری کنیم.

صدری اشاره نمود: در دو سال گذشته 100 میلیون یورو تجهیزات که در گذشته از خارج از کشور تهیه می شد را فراوری داخلی کردیم. علاوه بر این 2 هزار میلیارد تومان در لایه های دسترسی خود مخابرات هزینه کردیم.

رئیس شرکت مخابرات تشریح کرد: مجموعه پنج هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری نموده ایم که سه هزار میلیارد به شبکه ملی اطلاعات برمی شود.

فرامرز رستگار، دبیر سندیکای مخابرات ایران که طرف دوم این تفاهم نامه است نیز گفت: ما پس از برگزاری جلسات زیاد با مجموعه های مختلف توانستیم نیازهای شبکه ملی اطلاعات را احصا کنیم. بر اساس یک برنامه دو ساله فهرستی تنظیم شد و شرایط فراوری داخل را معین کردیم.

رستگار اضافه کرد: تاکید ما بر بومی سازی تکنولوژی پیشرفته است و روی تکنولوژی های متوسط زمان نمی گذاریم. در این نمایشگاه بیشتر سعی کردیم تکنولوژی هایی را ارایه بدهیم که کاربران و اپراتورها خیلی در جریان آن دستاوردها نیستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 5 هزار میلیارد تومان در بخش مخابرات سرمایه گذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5 هزار میلیارد تومان در بخش مخابرات سرمایه گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید