جامعه دانشگاهی پیشنهادات خود برای بودجه 1401 را به مجلس ارائه کند

به گزارش وبلاگ تور کیش، شاکری گفت: از جامعه دانشگاهی درخواست داریم پیشنهادات خود را برای بودجه سال 1401 به مجلس اعلام کند تا بودجه ریزی این مراکز عملیاتی تدوین گردد.

جامعه دانشگاهی پیشنهادات خود برای بودجه 1401 را به مجلس ارائه کند

به گزارش خبرنگار ، سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دومین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین اظهار کرد: فعالیت های دانشگاه براساس برنامه راهبردی انجام می گردد و این امر موجب خواهد شد تا زیرساخت های دانشگاه را تقویت کنیم.

او اضافه نمود: براساس برنامه راهبردی دانشگاه سعی داریم فعالیت دانشگاه صنعتی امیرکبیر براساس تقاضای موجود در کشور شکل گیرد تا فارغ التحصیلان این دانشگاه راحت تر جذب بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام نمود: براساس برنامه راهبردی ارتقا دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشگاه نسل سوم یک اصل است بنابراین تمام فعالیت های دانشگاه در راستای این هدف برنامه ریزی شده است.

معتمدی گفت: با رسیدن به دانشگاه نسل سوم قادر خواهیم بود نقش آفرینی بیشتری در جامعه داشته باشیم. وی تاکید نمود: در این راستا برنامه های درسی مورد بازنگری نهاده شد تا برنامه های درسی تقاضا محور و کاربردی تر باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: موضوع کارورزی دانشجویان مورد توجه نهاده شده است براساس آن دانشجویان می توانند یک سال از دوره تحصیل خود را در صنعت حضور یابند.

معتمدی اسم کرد: دوره کارورزی اجباری نیست اما پیش بینی می گردد که این دوره از سوی دانشجویان مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تقویت نوآوری در دانشگاه دیگر شاخص برنامه راهبردی دانشگاه است که در این راستا تعداد شرکت های دانش بنیان دانشگاه از 13 شرکت به بیش از 320 شرکت افزایش یافته است.

معتمدی اظهار کرد: بعلاوه مراکز نوآوری تخصصی هم در 9 دانشکده این دانشگاه راه اندازی شده است که امیدواریم به زودی در تمامی دانشکده های دانشگاه مراکز نوآوری راه اندازی کنیم.

در ادامه اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی به موضوع شرکت های دانش بنیان ورود نموده و این رویه ادامه خواهد داشت.

او اضافه نمود: لایحه حمایت از تولیدات شرکت های دانش بنیان در مجلس تصویب شده است که برای این امر ردیف های بودجه ای بسیار خوبی دیده شده است. بعلاوه براساس این لایحه حمایت های بسیار خوبی از شرکت های دانش بنیان انجام خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مجلس شورای اسلامی در ردیف ها و تبصره های بودجه ای اصلاحات را به سمت دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان سوق داده تا از این طریق بتوانیم از این بخش ها حمایت کنیم.

شاکری توضیح داد: از جامعه دانشگاهی درخواست داریم نظرات و پیشنهادات خود را برای بودجه سال 1401 به مجلس اعلام نمایند تا این موضوعات محور کار فعالیت های بودجه ای مجلس قرار گیرد.

او درخصوص جایزه لجستیک و زنجیره تامین هم گفت: این جایزه مدل جدیدی را در کشور توسعه می دهد و باتوجه به اینکه شرکت ها با حضور در این جایزه می توانند ارزیابی شوند بنابراین زمینه فرق نقاط ضعف شرکت ها فراهم می گردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری جایره لجستیک و زنجیره تامین کار بسیار ارزنده و مهمی است و شرکت ها با حضور در این جایزه خود را در معرض ارزیابی علمی قرار خواهند داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جامعه دانشگاهی پیشنهادات خود برای بودجه 1401 را به مجلس ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه دانشگاهی پیشنهادات خود برای بودجه 1401 را به مجلس ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید