تابلو قهوه خانه ای زندگی پرافتخار حضرت علی(ع) رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، تابلوی قهوه خانه ای اثر حسین همدانی با عنوان زندگانی پر افتخار حضرت علی(ع) به مناسبت عید سعید غدیر خم در موزه رضا عباسی رونمایی و پرده خوانی می گردد.

تابلو قهوه خانه ای زندگی پرافتخار حضرت علی(ع) رونمایی می گردد

ایرنا: استاد حسین همدانی (نقاش) در سال 1305 در همدان به دنیا آمد. او در 16 سالگی نزد محمد مدبر به کار نقاشی قهوه خانه ای پرداخت، از استاد حسین همدانی مجموعا 700 تابلو نقاشی ثبت شده است.

این مراسم با حضور عیسی فرهادی فرماندار تهران و پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به همراه نقالی و پرده خوانی توسط مرشد حسن بصیری در روز سه شنبه 22 مرداد ماه ساعت 10 برگزار می گردد.

براین اساس حدود 50 هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می گردد که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.

این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری را شامل می گردد که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی سرانجام دوره قاجار را در بر می گیرد.

آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده اند؛ بنابراین بازدید نمایندگان می توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال نمایند. این چینش در میان موزه های دیگر ایران منحصر به فرد است.

موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی - نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "تابلو قهوه خانه ای زندگی پرافتخار حضرت علی(ع) رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلو قهوه خانه ای زندگی پرافتخار حضرت علی(ع) رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید