برگزاری انتخابات پارلمانی صربستان

به گزارش وبلاگ تور کیش، مردم صربستان امروز (یکشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی کشورشان که اولین انتخابات ملی در اروپا از زمان اجرای محدودیتهای مربوط به مقابله با شیوع کرونا به حساب می آید، به پای صندوق های رای رفتند؛ پیش بینی شده که در این انتخابات محافظه کاران بتوانند به راحتی به اکثریت دست پیدا نمایند.

برگزاری انتخابات پارلمانی صربستان

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های صربستان حوزه های رای گیری این کشور را به جهت سلامت 5.5 میلیون رای دهنده واجد شرایط و رعایت بهداشت به ماسک و مواد ضد عفونی نماینده دست مجهز نموده اند. انتظار می رود بسیاری از رای دهنده ها به جهت نگرانی از امکان ابتلا به بیماری کرونا از شرکت در انتخابات صرف نظر نمایند.

از سوی دیگر کمپین تحریم انتخابات که از سوی بعضی احزاب مخالف به راه افتاده هم می تواند بر میزان شرکت در این انتخابات تاثیر بگذارد. آنها گفته اند که این انتخابات به دلیل تسلط سفت و سخت الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان به رسانه ها، آزاد و عادلانه برگزار نمی گردد.

نتایج آخرین نظرسنجی ها نشان دادند که حزب محافظه کار ووچیچ موسوم به حزب مردم صربستان (SNS) در این انتخابات می تواند حدود 50 درصد آرا را کسب کند. در مدت اخیر عملکرد خوب دولت صربستان در زمینه مقابله با شیوع کروناویروس باعث افزایش محبوبیت آن شد.

همچنین انتظار می رود حزب شریک با ووچیچ یعنی حزب سوسیالیست صربستان هم در این انتخابات با کسب حدود 10 درصد آرا در صندلی دوم قرار بگیرد و حزب مخالف راست میانه متعلق به آلکساندر ساپیچ، شهردار شهر بلگراد در صندلی سوم بایستد.

هر چند که خود ووچیچ برای رسیدن مجدد به ریاست جمهوری نامزد نشده اما احزاب مخالفی که این انتخابات را تحریم نموده اند او را متهم به استفاده از صندلیش به عنوان رئیس جمهور برای تبلیغ حزبش نموده اند.

صربستان که 7.2 میلیون نفر جمعیت دارد تا کنون ابتلای 12803 تن به کروناویروس و مرگ 260 تن در اثر این بیماری در این کشور را گزارش نموده است. صربستان جزو اولین کشورهای اروپایی بود که در تاریخ 22 مه بازگشایی مرزهایش و برداشتن محدودیتهای مربوط به مقابله با کرونا را شروع کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "برگزاری انتخابات پارلمانی صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات پارلمانی صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید