اعلام میزان افزایش حقوق فرهنگیان در دولت روحانی

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران: رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: متوسط حقوق و مزایای کارکنان دولت و فرهنگیان در دولت یازدهم و دوازدهم پنج میلیون و 470 هزار تورمان رسیده و نسبت به آغاز دولت 216 درصد رشد داشته است.

اعلام میزان افزایش حقوق فرهنگیان در دولت روحانی

به گزارش وبلاگ تور کیش، جمشید انصاری در نشست با وزیر آموزش و پرورش درباره جذب نیروی انسانی، اضافه کرد: جذب نیروی انسانی باید نظام مند گردد و چنانچه آموزش و پرورش بتواند کیفیت ورودی های خود را به نحو مؤثرتری مدیریت کند، در تحقق هدف اصلی و غایی آموزش و پرورش تأثیر جدی دارد.

وی درباره درخواست صدور مجوز استخدامی، گفت: هیچ مسئله ای در صدور مجوزها وجود ندارد، وزارت آموزش و پرورش شرایطی را در استان ها پیش آورده که نمی توان این کار را انجام داد.

انصاری اضافه کرد: این وزارت خانه نمی تواند نیروهای حق التدریسی خود را از کار برکنار کند، سازمان اداری و استخدامی نیز نمی تواند درحالی که نیروهای حق التدریسی حقوق می گیرند به دلیل محدودیت منابع، برای استخدام نیروهای جدید مجوز صادر کند.

وی با اشاره به درخواست بعضی فرهنگیان مبنی بر امتیاز قائل شدن برای استخدام فرزندان خود در وزارت آموزش و پرورش، گفت: استخدام در دستگاه های اجرایی دو مبنا دارد؛ عدالت استخدامی و شایسته سالاری؛ اینکه کسی فرزند یک فرهنگی باشد، استحقاقی ایجاد می نماید و نه شایستگی ، پس بهتر اینکه استخدام در دستگاه های اجرایی روال عادی خود را طی کند.

معاون رییس جمهوری درباره کاهش فاصله پرداختی میان کارکنان رسمی و قراردادی گفت:پیش از این کارمند قراردادی 65 تا 70 درصد کارمند رسمی دریافتی داشت، امروز این فاصله به 20 درصد کاهش یافته است و شرایط متوسط حقوق فرهنگیان نیز با دیگر کارمندان دولت معادل شده است.

وی اضافه کرد: متوسط حقوق و مزایای کارکنان دولت و فرهنگیان در طول سال های فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم به حدود پنج میلیون و 470 هزار تومان رسیده که نسبت به آغاز دولت 216 درصد افزایش را نشان می دهد.

انصاری درباره صدور مجوزهای استخدامی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در طول برنامه پنجم توسعه (94- 1390) در طول پنج سال، 55 هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر شده است.

وی اضافه کرد: آنالیز ها نشان می دهد از سال 1395 تا کنون تعداد مجوزهایی که برای تأمین نیروهای مورد احتیاج آموزش و پرورش بوسیله جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان صادر شده، بیشتر از 186 هزار نفر است و نزدیک به 3.5 برابر سال های برنامه پنجم است .

منبع: اقتصادنیوز

به "اعلام میزان افزایش حقوق فرهنگیان در دولت روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام میزان افزایش حقوق فرهنگیان در دولت روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید