اخراج خارجی ها، قسمت هزارم: جدایی گرو و نویمایر در صلح و صفا

به گزارش وبلاگ تور کیش، گرو و نویمایر درصلح و صفا از استقلال جدا شدند تا جا برای ورود بازیکنان بیرون مانده و احتمالا چند خرید جدید باز گردد.

اخراج خارجی ها، قسمت هزارم: جدایی گرو و نویمایر در صلح و صفا

اخراج خارجی ها قسمت هزارم

به گزارش وبلاگ تور کیش ، جدایی نویمایر و گرو انتها تایید شد و این دوبازیکن خارجی که کارایی لازم را در استقلال نداشتند، این باشگاه را ترک کردند. البته وقتی برای اولین بار ایران ورزشی این خبر را منتشر کرد وینفرد شفر بلافاصله به دفاع از این دوبازیکن خارجی پرداخت و بیان کرد که نه گرو از استقلال جدا می گردد و نه نویمایر اما ظاهرا آنچه کمیته فنی باشگاه استقلال خواسته به سرمربی آبی ها تحمیل شده و این دوبازیکن به دلیل عملکرد نامناسب از جمع آبی ها جدا شدند. این جدایی اما به هرطریقی که بود برای استقلال ره آورد مثبتی دارد و حالا مسئولان این باشگاه می توانند با خیال آسوده بازیکنانی همچون شجاعیان، کریمی و آقاخان را که نیم فصل با آن ها تمرین کردند و نام شان درفهرست نبود، به لیست نیم فصل دوم وارد نمایند. این طور که پیداست جدایی گرو ونویمایر با موافقت آن ها صورت گرفته و این دو هیچ مخالفتی با جدایی نداشته اند. صحبت هایی که الحاجی، مهاجم ناکام استقلال انجام داده این واقعیت را به اثبات می رساند.

گرو: همه چیز پول نیست، بی دردسر می روم

الحاجی گرو درباره اینکه چه شد درنهایت از جمع آبی های پایتخت جدا شد شرحاتی داده است: من با مسئولان باشگاه استقلال توافق کردم که قرارداد بین ما فسخ گردد.هیچ پولی هم بابت این فسخ قرارداد نگرفتم. برای این فسخ قرارداد هم پولی نگرفته ام چون معتقدم در فوتبال همه چیز پول نیست.به هر حال من چند ماه در ایران در تیم بزرگی بازی کردم که طرفداران خوبی دارد. همه چیز را هم فراموش نموده ام. گرو به طرفداران استقلال اطمینان کامل می دهد که هیچ شکایتی از جانب او از استقلال مطرح نگردد: تاکید می کنم در فوتبال همه چیز پول نیست. مطمئن باشید و این را از قول من بنویسید که هرگز به فیفا شکایت نمی کنم. گفته می گردد باشگاه های سپاهان و نساجی گرو را می خواهند. این بازیکن درباره پیشنهادهای احتمالی نیز شرح کوتاهی داده است: می دانم چند باشگاه ایرانی خواهان من هستند و یکی از مربیان مطرح کشور ایران خواهان حضورم در باشگاهش شده است. او مدعی است راحت از من استفاده می نماید ولی فعلا می خواهم در کنار خانواده ام یک تصمیم خوب بگیرم.

نویمایر هم شکایت نمی نماید؟

درحالی که گرو صراحتا اعلام نموده با استقلال به توافق رسیده اما نویمایرهیچ صحبتی درباره اینکه قصد شکایت از استقلال دارد را به میان نیاورده است. البته پستی که او در صفحه شخصی اش منتشر نموده نشان از صلح نصفه و نیمه با باشگاه استقلال دارد. نویمایر درباره جدایی از استقلال گفته: هیچ چیز در زندگی همیشگی نیست. زمان حضور من در ایران واقعا کوتاه بود اما این کشور یک تجربه شگفت انگیز برای من بود. هنوز وقتی به اولین بازی ام در آزادی مقابل 70 هزار قلب آبی فکر می کنم، مو به تنم سیخ می گردد. این خاطرات همیشه باقی می مانند . علاوه بر این، باعث افتخارم بود که برای این باشگاه(استقلال) بازی کنم. خداحافظ. حرف های نویمایر آثاری از دلخوری درخود ندارد و این طور که پیدا است باشگاه استقلال قصد دارد این دوبازیکن را با رضایت به خانه های خود بفرستد.

استقلال از این تجربه بازهم درس می گیرد؟

درتاریخ باشگاه استقلال بارها رخ داده که بازیکنان خارجی ناکارآمد به این تیم آمده اند وبه جای آنکه باری از روی دوش تیم بردارند فقط بارمالی به همراه داشته اند. آخرین نمونه های گرو و نویمایر بودند که هرگزنتوانستند انتظارها را برآورده نمایند اما ممکن است درآینده بازهم از این دست اتفاقات رخ دهد وباشگاه استقلال سرمایه های دلاری و ریالی اش به سبب عقد قراردادهای این چنینی از دست بدهد. با حضورمدیران جدید این انتظار می رفت که اشتباه های گذشته تکرار نگردد اما جذب نویمایر و گرو ثابت کرد که جذب بازیکنان نا کارآمد خارجی فقط مختص یکی، دو مدیر نیست و این موضوع درباشگاه استقلال به یک اپیدمی غلط بدل شده است. به هرحال ماجرای این دوبازیکن نیز آن چنان هم با خیر خوشی به سرانجام نرسیده و سران باشگاه استقلال باید مبالغی را به این دو بدهند اما همین که کار به شکایت از استقلال درفیفا نکشیده جای امیدواری دارد.

درانتظار جدایی یکی، دوبازیکن دیگر

اما ماجرای جدایی ها به همین جا ختم نخواهد شد. زمزمه جدایی مرتضی تبریزی اما همچنان شنیده می گردد. بازیکنی که دراستقلال عملکرد مناسبی نداشته است. البته تبریزی طبق قانون نمی توند دوباره برای ذوب آهن بازی کند وباید تیم دیگری را برگزیند، مگراینکه قانون عوض شده باشد یا دراین ایام تغییر کند! درباره بازیکنانی همچون میثم تیموری هم باشگاه استقلال هیچ گاه با قطعیت حرفی به میان نیاورده اما نکته ای که نباید فراموش گردد این است که سران باشگاه استقلال به خصوص اعضای کمیته فنی که درتصمیم گیری ها نقشی کلیدی دارند، باید تعارف را کنار بگذارند و به جهت تقویت هرچه بیشتر استقلال چند بازیکنی که دراستقلال کارایی ندارند یا درپست شان بازیکن هست، کنار بگذارند وبه سراغ بازیکنانی بروند که بتوانند دربازی های آتی به خصوص لیگ قهرمانان آسیا عصای دست استقلال باشند.

10-1

منبع: ایران ورزشی

به "اخراج خارجی ها، قسمت هزارم: جدایی گرو و نویمایر در صلح و صفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج خارجی ها، قسمت هزارم: جدایی گرو و نویمایر در صلح و صفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید