اختصاص اعتبار ویژه برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ملاقات با خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان اطلاع داد.

اختصاص اعتبار ویژه برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار گردید با بیان اینکه 30 درصد دانش آموزان کشور به ابزار هوشمند آموزشی یا شبکه ارتباطی برای استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند گفت: از سال گذشته تا به امروز با مشارکت خیرین 361 هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار تهیه شده است که از این تعداد 5 هزار تبلت و گوشی هوشمند نیز به دانش آموزان سیستان و بلوچستان اهدا شده است.

جانشین وزیر در طرح راهنمایی اضافه نمود: در امسال 500 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص یافته است که با توجه به محرومیت استان سیستان و بلوچستان 100 میلیارد تومان از این مبلغ به استان سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی 210 مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد احتیاج است گفت: 10 مدرسه از این تعداد باید در استان سیستان و بلوچستان احداث گردد که تا به امروز ساخت 5 مدرسه در این استان شروع شده است و در صورت تامین زمین به وسیله استانداری، 5 مدرسه دیگر مورد احتیاج استان نیز با همت خیرین و اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر استاندارد سازی فضا به استاندارد سازی تجهیزات هم احتیاج دارد گفت: تامین تجهیزات توانبخشی دانش آموزان استثنایی به وسیله نهضت ملی مشارکتی توان افزایی پیگیری می گردد و سال گذشته خیرین 150 میلیارد تومان برای تامین این تجهیزات به آموزش و پرورش استثنایی یاری کردند.

وی اضافه نمود: در امسال 5 میلیارد تومان اعتبار از سوی آموزش و پرورش استثنایی به استان سیستان و بلوچستان برای خرید تجهیزات توانبخشی اختصاص می یابد.

حسینی با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از پیش شرط های آموزش به این دانش آموزان است گفت: تمامی هزینه های سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی استان سیستان و بلوچستان به وسیله آموزش و پرورش تامین می گردد .

وی اضافه نمود: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان در امسال نیز 100 درصد رشد خواهد داشت.

حسینی در خاتمه گفت: تمامی نوآموزان کم برخوردار بدو ورود به دبستان استان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت داده خواهند شد.

شایان ذکر است در این نشست دکتر خیابانی استاندار استان سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از فعالیت های آموزش و پرورش قول مساعد تامین زمین 5 مدرسه استثنایی مورد احتیاج استان را داد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اختصاص اعتبار ویژه برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار ویژه برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید