ابداع فناوری که شناسایی مجرمان سیگاری را با آنالیز نمونه های صحنه جرم ممکن می نماید

به گزارش وبلاگ تور کیش، محققان پیروز به ابداع فناوری تازه ای شده اند که با آنالیز سریع نمونه ها و اشیای جمع آوری شده از صحنه جرم، پی بردن به اینکه مجرمان سیگاری بوده اند یا خیر را امکان پذیر می سازد.

ابداع فناوری که شناسایی مجرمان سیگاری را با آنالیز نمونه های صحنه جرم ممکن می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ تور کیش به نقل از نیواطلس، زمانی که پلیس به آنالیز صحنه جرم می پردازد، معمولا سرنخ های اندکی در دسترس هستند. اما یک فناوری جدید جرم شناسی پی بردن به اینکه مجرمان سیگاری بوده اند یا خیر را امکان پذیر می سازد.

در قالب این فناوری که به روش طیف سنجی رامان مشهور شده، یک نور تک رنگ لیزری بر روی نمونه به دست آمده از صحنه جرم تابانده می گردد. این امر موجب لرزش مولکول های آن ماده می گردد. در نتیجه نور تابانده شده بر روی این ماده نیز دچار اعوجاج و لرزش می گردد. با تحلیل این نور می توان مواد موجود در آن را شناسایی کرد و از جمله معین کرد آیا مواد شیمیایی موجود در سیگار در نور قابل شناسایی است یا خیر.

پژوهشگران آمریکایی که این روش را ابداع نموده اند می گویند از این طریق پیروز به شناسایی نیکوتین در بعضی اشیای برجای مانده در صحنه جرم شده اند. آزمایش ها بر روی نمونه های برجای مانده توسط 32مجرم در صحنه جرم صحت این روش را به اثبات رسانده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ابداع فناوری که شناسایی مجرمان سیگاری را با آنالیز نمونه های صحنه جرم ممکن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع فناوری که شناسایی مجرمان سیگاری را با آنالیز نمونه های صحنه جرم ممکن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید