آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد به موزه مردم شناسی تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد به منظور تبدیل به اولین موزه مردم شناسی در استان البرز، بازسازی می گردد.

آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد به موزه مردم شناسی تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی، دوشنبه 26 خرداد 99 در بازدید از محل این آسیاب قدیمی در شهرستان نظرآباد بر ضرورت صیانت از این اثر تاریخی و تبدیل آن به یک مکان ارزشمند فرهنگی و تاریخی تأید کرد.

او اضافه نمود: آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد در اواخر دوره قاجار ساخته شده و تا سال 1350 شمسی نیز مورد استفاده عموم مردم بوده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اضافه نمود: این بنا دارای دو اتاق در طرفین است که برای استراحت بوده است که برای دریافت آرد خود بایستی چند روزی را در محل آسیاب سپری می کردند، همچنین اتاق ها دارای شومینه هایی هستند که در حال حاضر نیز وجود دارند.

محمدی در انتها گفت: از آنجا که این استان سرزمین اقوام نام گرفته شایسته است همه اقوام ایران زمین به همراه آداب و رسوم در موزه ای عظیم که قرار است در استان دایر گردد به نمایش در آید. در حال حاضر امیدواریم با بازسازی به موقع و بهره برداری از این بنای ارزشمند به زودی شاهد افتتاح اولین موزه مردم شناسی استان در شهرستان نظرآباد باشیم.

منبع: میراث آریا

به "آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد به موزه مردم شناسی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد به موزه مردم شناسی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید