نصیرشلال دست به وزنه شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، نواب نصیرشلال نایب قهرمان بازی های المپیک 2012 لندن بعد از بهبودی تصمیم گرفته دوباره به دنیای قهرمانی بازگردد. البته این بار نواب خیلی بی سرو صدا و آرام آماده می گردد.

نصیرشلال دست به وزنه شد

به گزارش وبلاگ تور کیش ، رضا عباسپور - نواب نصیرشلال نایب قهرمان بازی های المپیک 2012 لندن بعد از بهبودی آسیب دیدگی کمرش تصمیم گرفته دوباره به دنیای قهرمانی بازگردد. البته این بار نواب خیلی بی سرو صدا و آرام آماده می گردد.

بعد از اینکه در رقابت های جهانی 2015 هیوستن امریکا در عین ناباوری از دور مسابقات حذف شد و نتوانست آنطوریکه از او بعنوان مرد نقره ای وزنه برداری ایران در المپیک لندن توقع می رفت صاحب نتیجه و سکوی قهرمانی گردد، با تشدید مصدومیتش، تصمیم گرفت بیخیال وزنه زدن و حضور مجدد در اردوی تیم ملی گردد. نواب نصیر شلال ستاره دسته 105 کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری کشورمان در دوره ای که سجاد انوشیروانی راهنمایی تیم ملی وزنه برداری را عهده دار شد، به عنوان یاری و مشاور فنی سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان کنار هم تیمی های خود نهاده شد تا تجربیاتش را در اختیار آنها قرار دهد. اتفاقا او و سجاد انوشیروانی مکمل خوبی برای یکدیگر بودند، اما جدا شدن انوشیروانی از اردوی تیم ملی باعث شد تا او نیز با دوره کوتاه مدت مربی گری در تیم ملی خداحافظی کند. فاصله دریافت نصیرشلال از دنیای قهرمانی و تصمیمش برای ورود به عرصه مربی گری اما اندکی زود به نظر می رسید. زیرا نواب هنوز سن و سالی نداشت که دنبال خداحافظی از دنیای قهرمانی باشد.

نواب نصیرشلال یکی از ستاره های وزنه برداری ایران در دسته 105 کیلوگرم به شمار می رود. به همین دلیل و با توجه به تغییر اوزان وزنه بردای از سال 2018 به بعد این احتمال وجود داشت که دوباره ستاره نقره ای وزنه برداری ایران در بازی های المپیک 2012 خیال بازگشت روی تخته و دست به وزنه شدن به سرش بزند. البته باورش اندکی سخت بود که او را در گوشه ای از پایتخت و در یک باشگاه نسبتا دور افتاده در جنوب شهر تهران ببینیم که آرام و بی سروصدا تمریناتش را دوباره برای بازگشت به دنیای قهرمانی استارت زده است.

خود نواب هنوز برای بازگشت دوباره به دنیای قهرمانی دو دل است. ولی از ظواهر امر پیداست که اگر شرایط برای بازگشت او به تیم ملی مهیا باشد، نایب قهرمان بازی های المپیک بدش نمی آید دوباره شانسش را برای ملی پوش شدن و کسب افتخار بین المللی امتحان کند. نواب نصیرشلال همراه سعید سیار، محسن نظامی، محمدرضا روشنی و سعید میرحسینی که همگی جزو افتخارآفرینان وزنه برداری ایران در رده های سنی مختلف هستند، کنار هم در باشگاه نیروی هوایی خیابان شمشیری تهران جمع شدند و به دور از هیاهوی این روزهای وزنه برداری صبح و بعداز ظهر برای بازگشتی پرفروغ به دنیای قهرمانی و تیم ملی وزنه برداری تمرین می نمایند . -- نواب اما نسبت به بقیه وزنه بردارانی که کنارش هستند، از لحاظ بدنی و رکوردی سرحال تر است. نکته جالب در برنامه تمرینی نصیرشلال این است که او علاوه بر اینکه طبق برنامه ریزی اش با انجام حرکات تکنیک یکضرب و دوضرب کارش را مو به مو انجام می دهد، حواسش به بقیه بچه ها هم هست. زیرا در فواصل تمرینی او حرکات بچه ها را کنترل نموده و نکات ریز فنی و نقایص آنها را برای بهبود حرکتی به بچه ها انتقال می دهد.

البته مربی گری این باشگاه برعهده علیرضا محمودآبادی یکی از پیشکسوتان وزنه برداری ایران است. نواب هم با توجه به این موضوع ضمن کسب اجازه از پیشکسوت های حاضر در باشگاه برخی نکات ریز تکنیکی و فنی را به وزنه برداران جوان حاضر در تمرین گوش زد می نماید. کنار نواب سعید سیار ، محسن نظامی، سعید میرحسینی و محمدرضا روشنی که همگی جزو چهره های مدال دار و ملی پوش وزنه برداری پایتخت هستند، همراه نایب قهرمان المپیک تمرینات تکنیکی خود را مرور می نمایند.

2، 724

منبع: ایران ورزشی

به "نصیرشلال دست به وزنه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیرشلال دست به وزنه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید