یافته های نو محققان در مورد تأثیر کاکائو بر فشارخون

به گزارش وبلاگ تور کیش، یافته های محققان بریتانیایی نشان می دهد کاکائو به کاهش فشار خون و سفتی عروق یاری می نماید.

یافته های نو محققان در مورد تأثیر کاکائو بر فشارخون

بر اساس پژوهشی تازه که از سوی محققان بریتانیایی به انجام رسیده، مصرف کاکائو می تواند به کاهش فشار خون و سفتی عروق در صورتی که این موارد افزایش یافته باشند، یاری کند.

طبق این گزارش، فلاونول موجود در کاکائو قبلا به عنوان عاملی در کاهش فشار خون معین شده بود؛ هرچند اثربخشی آن در مصرف هر روزه ناشناخته به جای مانده بود.

طی پژوهشی که از سوی دانشگاه ساری (University of Surrey) واقع در گیلفورد انگلستان به انجام رسیده و در مجله Frontiers in Nutrition (به معنای: مرز ها در تغذیه) به چاپ رسیده است، فلاونول ها خارج از محیط های بالینی مورد آنالیز قرار گرفتند. این در حالی است که بر خلاف این تحقیق تازه که در نوع خود بی سابقه بوده، پژوهش های قبلی در محیط های کاملا کنترل شده به انجام می رسید.

این تحقیق بعلاوه نشان داد فلاونول های موجود در کاکائو تنها زمانی که فشارخون فرد بالاست، می توانند فشارخون را کاهش دهند و در صورتی که فشار خون در حالت عادی و نُرمال باشد، تأثیری ندارند.

این پژوهش بعلاوه نگرانی هایی را که پیش از این وجود داشت، مبنی بر اینکه اگر فشار خون بیمار بالا نباشد، درمان با استفاده از کاکائو می تواند با کاهش فشار بیمار، سلامت وی را به خطر بیاندازد را نیز رفع کرد؛ همچنانکه این پژوهش راه را برای استفاده از کاکائو در تمرین های بالینی هموار کرد.

منبع: سی ان بی سی

وبلاگ تور کیش علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یافته های نو محققان در مورد تأثیر کاکائو بر فشارخون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های نو محققان در مورد تأثیر کاکائو بر فشارخون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید