لیبی، 10 نیروی حفتر در جنوب طرابلس کشته شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، دولت وفاق ملی در غرب لیبی از کشته شدن 10 نفر از نیروهای شرق این کشور به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در درگیری در اطراف فرودگاه طرابلس اطلاع داد.

لیبی، 10 نیروی حفتر در جنوب طرابلس کشته شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور کیش،محمد قنونو سخنگوی رسمی نیروهای دولت وفاق ملی روز دوشنبه(دیروز) گفت که در درگیری با شبه نظامیان حفتر در اطراف فرودگاه طرابلس، 10 نفر از نیروهای حفتر کشته شدند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، قنونو گفت که 12 خودروی نظامی شبه نظامیان حفتر را منهدم نموده اند و درگیری با این شبه نظامیان پس از آن شروع شد که آن ها سعی داشتند با پشتیبانی چهار خودروی زرهی اماراتی به پل الفروسیه نفوذ نمایند و با حملات توپخانه ای همه مهاجمان به صورت دقیق هدف قرار گرفتند.

بعضی فعالان در شبکه های اجتماعی نیز تصاویری از اجساد سوخته شبه نظامیان حفتر در محور فرودگاه را منتشر کردند.

این دومین بار در چند روز گذشته است که نیروهای دولت وفاق ملی کوشش شبه نظامیان حفتر برای نفوذ در این محور را ناکام می گذارند.

ادعای نیروهای حفتر درباره انتقال صدها تروریست از سوریه به لیبی

احمد المسماری سخنگوی نیروهای شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی حفتر مدعی شد که ترکیه صد ها تروریست بسیار خطرناک از عناصر داعش و القاعده را از سوریه به لیبی منتقل نموده است.

المسماری روز دوشنبه(دیروز) در یک کنفرانس خبری گفت که ترکیه سعی دارد مسائل داخلی خود را به خارج صادر کند، اردوغان سعی دارد با انتقال افراد مسلح به لیبی با یک تیر دو نشان بزند؛ یکی اینکه از این افراد مسلح رهایی یابد و دوم اینکه منابع لیبی را تحت سیطره خود درآورد.

طبق گزارش وبگاه بوابة إفریقیا، المسماری توضیح داد که اردوغان تمامی معیارهای جامعه جهانی و شورای امنیت را زیرپا گذاشته و در انتقال تروریست های افراطی از یک کشور به کشور دیگر دست داشته است و آنکارا با این کار نه تنها لیبی بلکه کل منطقه عربی را تهدید می نماید.

سخنگوی نیروهای حفتر همچنین مدعی شد که نیروهای آن ها به مناطق اصلی در طرابلس نفوذ نموده و به نزدیکی مهم ترین محله ها از جمله حی الهضبه رسیده اند.

او همچنین از هماهنگی با کشورهای همسایه از جمله مصر اطلاع داد و از غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در امور لیبی نیز خواست در موضع خود درباره دعوت به گفت وگو تجدیدنظر کند چرا که نابودی شبه نظامیان و افراد مسلح در طرابلس و سراسر لیبی تنها هدف است.

لیبی از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

اخیرا ترکیه توافقنامه امنیتی با دولت السراج امضا نموده و حتی طرح اعزام نیرو به لیبی را به مجلس این کشور فرستاده است که همین امر با مخالفت حفتر و انتقاد بعضی کشورها از جمله ایتالیا و یونان روبرو شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "لیبی، 10 نیروی حفتر در جنوب طرابلس کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، 10 نیروی حفتر در جنوب طرابلس کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید