لزوم تقویت فرودگاه کلاله در گلستان

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/گلستان معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، فرودگاه کلاله را از ظرفیت های فوق العاده برای توسعه مناطق شرقی این استان دانست و بر لزوم تقویت این فرودگاه برای برقراری پروازهای پایدار در آن تاکید نمود.

لزوم تقویت فرودگاه کلاله در گلستان

به گزارش وبلاگ تور کیش، عبدالقدیر کریمی در جلسه فرمانداران شرق استان گلستان و مدیران کل فرودگاه ها و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با صاحبان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گلستان، اظهار کرد: فرودگاه کلاله متعلق به تمامی مردم گستان است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده گردد. فعالیت مجدد فرودگاه کلاله نه تنها هیچ تاثیری بر فعالیت فرودگاه گرگان ندارد بلکه معتقدیم این دو فرودگاه مکمل هم در ارائه خدمات به مردم بوده و نقش توسعه ای برای کل استان ایفا می نمایند.

وی با اشاره به طرح منطقه آزاد تجاری اینچه برون و ابراز امیدواری برای تصویب نهایی آن درمجلس شورای اسلامی که قرار است، آبان سال جاری انجام گردد، اضافه نمود: با این اقدام و نیز با توجه به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه شرق گلستان، پایداری پروازها در فرودگاه کلاله یک احتیاج اساسی است که همه باید برای تحقق آن یاری نمایند.

کریمی توضیح داد: برای پایداری پروازهای فرودگاه کلاله، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و همچنین رسانه های ارتباط جمعی استان گلستان نقش مهم و تاثیرگذاری در جذب مسافر و گردشگر دارند.

ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این جلسه از آمادگی افزون بر 60 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری نوع الف و ب در این استان برای جذب مسافر و گردشگر ویژه فرودگاه های استان، بویژه فرودگاه کلاله اطلاع داد و گفت: امروز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گلستان به مرحله ای از رشد رسیده اند که به دنبال پروازهای خارجی نیز هستند که امیدواریم از این ظرفیت برای برقراری پروازهای پایدار در فرودگاه کلاله نیز استفاده گردد.

دراین جلسه مدیرکل فرودگاه های گلستان، نماینده شرکت پویا ایر به عنوان مجری پروازهای فرودگاه کلاله، بعضی صاحبان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و فرماندار کلاله نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

فرودگاه کلاله در شرق استان گلستان با افزون بر 40 سال قدمت، نخست به منظور استفاده اختصاصی یکی از وابستگان رژیم طاغوت و نیز سمپاشی اراضی زراعی تحت تصرف وی، در سه کیلومتری شمال غربی شهر کلاله تاسیس شد. این فرودگاه که در زمینی به مساحت 315 هکتار احداث شده، بار نخست درسال 1374 و بار دوم درسال 1391 باهدف استفاده مسافری بازگشایی شد اما به دلیل استقبال کم رنگ مسافران، تعطیل شد.

رامین آذری، مدیر کل فرودگاهای استان نیز درجلسه هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گلستان در گنبدکاووس که فرمانداران شرق این استان نیز در آن حضور داشتند، اضافه نمود: پروازهای فرودگاه کلاله روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 11 از تهران به کلاله و ساعت 13 از کلاله به تهران خواهد بود. شرکت هواپیمایی پویا ایر مجری دور جدید پروازهای فرودگاه کلاله است که از هواپیمای آنتونوف 74 با موتور جت برای انجام پروازها استفاده می نماید.

وی اضافه نمود: پروازهای فرودگاه کلاله فعلا برای مدت یک ماه به صورت مستقیم بین تهران و این شهر انجام می گردد و درصورت استقبال مسافران ادامه می یابد و در غیر اینصورت، به صورت الحاقی با پروازهای تهران - مشهد و تهران - زابل انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش فرودگاه ها به عنوان موتور محرکه توسعه استان و منطقه، توضیح داد: برای پایداری پروازهای فرودگاه کلاله، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مسئولان محلی نقش مهمی بر عهده دارند.

مدیرکل فرودگاه های گلستان همچنین از رایزنی برای تغییر ساعت پروازهای فرودگاه کلاله اطلاع داد و گفت: در صورت موافقت نهایی، پروازهای شنبه، صبح و پروازهای چهارشنبه، عصر انجام می گردد.

آذری با اشاره به فعالیت های در دست انجام در فرودگاه گرگان، از کوشش برای افزایش مسیرهای پروازی خارجی این فرودگاه و نیز پروازها به مناطق جنوبی کشور در ماه های آینده اطلاع داد و اضافه نمود: علاوه بر این، در چند روز آینده یک هواپیمای شب خواب در فرودگاه گرگان مستقر می گردد که پرواز آخر شب از فرودگاه مهرآباد تهران به گرگان و صبح روز بعد نیز پرواز از گرگان به تهران خواهد داشت.

فرماندار کلاله نیز در این جلسه از برگزاری مراسم افتتاح مجدد فرودگاه این شهرستان ساعت 12 روز 28 مهرماه سال جاری اطلاع داد و گفت: برای پایداری پروازها در دومین فرودگاه گلستان که نقش مهمی در توسعه منطقه محروم شرق این استان دارد، همه باید حمایت نمایند

نصرت برزگر اضافه نمود: تا به امروز دو سری پروازهای این فرودگاه که در سال های گذشته افتتاح شده بود به دلایل مختلف تداوم نیافت اما این بار همه باید با دلسوزی و تعهد به انجام پروازها در این فرودگاه که متعلق به کل استان گلستان بویژه مردم شرق آن است، یاری نمایند.

وی اضافه نمود: پیشنهادهایی برای تغییر ساعت پروازهای فرودگاه کلاله و برقراری پروازهایی از این فرودگاه به مشهد و زاهدان به مسئولان سازمان هواپیمایی کشور و شرکت هواپیمایی طرف قرار داد شده است.

با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسئولان، فعالیت پروازی فرودگاه کلاله از 28 مهرماه جاری با برقراری دو پرواز در هفته از تهران به کلاله و بالعکس در روزهای شنبه و چهارشنبه مجددا شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم تقویت فرودگاه کلاله در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تقویت فرودگاه کلاله در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید