طرز تهیه یک فینگر فود خوشمزه و لذیذ با بادمجان

به گزارش وبلاگ تور کیش، در این مطلب طرز تهیه فینگر فود بادمجان را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه یک فینگر فود خوشمزه و لذیذ با بادمجان

به گزارش ، فینگرفود یا همان غذا های انگشتی خوشمزه که در مهمانی ها و دورهمی ها هم خیلی هوادار دارد و سرو می گردد، برای خودش دنیایی دارد. در این دنیای رنگارنگ و خوشمزه قرار است سراغ تهیه یک مدل فینگرفود با بادمجان برویم؛ می خواهیم بادمجان را کبابی کنیم و آن را با مخلوط خوشمزه ای از سبزیجات و پنیر مزه دار کنیم. در ادامه علاوه بر این که طرز تهیه فینگرفود بادمجان را در اختیارتان قرار دادیم، به نکات مهم کباب کردن بادمجان هم اشاره کردیم که به شما برای داشتن بادمجان کبابی ترد و برشته یاری می نماید. این فینگرفود خوشمزه را می توانید به عنوان عصرانه یا حتی پیش غذا هم سرو کنید. همراه ما باشید.

بادمجان متوسط دو عدد

روغن زیتون یک سوم فنجان

سرکه بالزامیک یک ونیم قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی متوسط سه عدد

جعفری یک ساقه

پیازچه یک مشت

نمک و فلفل به مقدار لازم

پنیر بز خرد شده 120 گرم

برای آغاز بادمجان ها را بشویید و داخل یک آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند. بعد از این که بادمجان ها خشک شدند، بدون این که آن ها را پوست بگیرید به صورت حلقه های ضخیم خرد کنید.

بادمجان ها را نمک بزنید و کنار بگذارید. ظرف گریل را هم روی حرارت قرار دهید تا گرم گردد.

روغن زیتون و سرکه بالزامیک را با هم مخلوط کنید. به یاری قلموی آشپزی به برش های بادمجان بزنید و آن ها را روی صفحه گریل بچینید. حدود هشت تا 10 دقیقه بادمجان ها را بپزید. اما مرتب آن ها را برگردانید تا دو طرفشان طلایی گردد.

در این حین گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد کنید. جعفری و پیازچه را هم خرد کنید و همراه گوجه فرنگی و مقداری نمک و فلفل داخل یک کاسه بریزید.

وقتی بادمجان ها کم کم پختند؛ در چند دقیقه آخر پخت و پز، مقداری پنیر روی آن ها خرد کنید تا پنیر ها نرم و ذوب شوند. مخلوط گوجه فرنگی را که آماده کردیم، روی پنیر ریخته و فینگر فود را سرو کنید.

برای کبابی کردن بادمجان اولین نکته ای که باید رعایت کنید، انتخاب بادمجان با پوست سفت و بدون لک است. برای تست کردن بادمجان را بردارید و یک فشار ملایم ایجاد کنید تا از سفت بودن آن مطمئن شوید.

یک افسانه قدیمی درباره پخت بادمجان وجود دارد که حتما باید قبل از پخت به آن نمک زد تا تلخیش گرفته گردد. اما بادمجان های پرورشی که الان در بازار هست معمولا تلخ نیستند. بعضی هم معتقدند که نمک زدن به بادمجان باعث بهبود بافت آن می گردد و هنگام کبابی شدن روغن کمتری را به خودش جذب می نماید؛ که کاملا درست است. بادمجان، چون یک بافت اسفنجی دارد، وقتی به آن نمک می زنیم باعث می گردد هنگام سرخ شدن روغن کمتری به خودش بگیرد.

یک نکته دیگری که برای کبابی کردن بادمجان فراموش نکنید خرد کردن آن است. چون بادمجان حدود 90 درصد آب است. اگر خیلی ضخیم خردش کنید حالت بخارپز شده و دیگر آنطور که می خواهید ترد و برشته نمی گردد.

از بادمجان کبابی میتوانید برای تهیه رول بادمجان بهره ببرید یا اینکه برگر بادمجان کبابی تهیه کنید.

منبع: کتاب کاله

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرز تهیه یک فینگر فود خوشمزه و لذیذ با بادمجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک فینگر فود خوشمزه و لذیذ با بادمجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید