رئیس زاده: ایمنی جمعی منوط به تزریق 70 درصدی دوز سوم است ، امید باید به جامعه رزیدنتی بازگردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: موج ششم را علیرغم درگیری بالا، ولی نسبت به موج های قبلی، با آمار پایین تری پشت سر گذاشتیم.

رئیس زاده: ایمنی جمعی منوط به تزریق 70 درصدی دوز سوم است ، امید باید به جامعه رزیدنتی بازگردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تور کیش، دکتر محمد رئیس زاده، صبح امروز (چهارشنبه 18 اسفند 1400) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به همراه معاونان سازمان نظام پزشکی، در ابتدا به ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات سازمان پرداخت و در ادامه جوابگوی سوالات وبلاگ تور کیش بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان در پاندمی کرونا، گفت: موج ششم را علیرغم درگیری بالا، ولی نسبت به موج های قبلی، با آمار پایین تری پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه نمود: چنین وضعیتی ناشی از پوشش واکسیناسیون بوده است که در حال حاضر توانسته ایم جزو کشور های برتر در پوشش واکسیناسیون قرار بگیریم.

رئیس زاده ادامه داد: البته توصیه هایی نیز برای مردم داریم که با توجه به اعیاد شعبانیه و نوروز، باید پروتکل ها را رعایت کنیم تا شاهد بازگشت روز های سخت کرونایی نباشیم.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی زدن ماسک و شستشوی دست ها و رعایت فاصله گذاری، به همراه تزریق دوز سوم، مهم ترین راه حل های پیشگیری از توسعه بیماری است.

وی با بیان اینکه در دوز سوم هنوز شرایط مطلوب نیست و کمتر از 30 درصد پیروز شده اند دوز سوم واکسن کرونا را بزنند، گفت: تزریق دوز سوم باید به بالای 70 درصد برسد تا ایمنی جمعی فراهم گردد.

وی در ادامه به عملکرد سازمان نظام پزشکی در 5 ماه گذشته اشاره نمود و اضافه نمود: در این مدت به وسیله معاونت پارلمانی سازمان توانسته ایم دستاورد های خوبی کسب کنیم که در ماه های آینده شاهد نتایج این رایزنی ها خواهیم بود.

وی بعلاوه به خدمات رسانی جامعه پزشکی در منطقه ها محروم کشور اشاره نمود و گفت: تیم هایی برای این منظور سازماندهی شده اند که به فراخور احتیاج مردم در منطقه ها محروم کشور حضور خواهند یافت.

رئیس زاده تاکید نمود: دو موضوع محوری در ارتباط با جامعه پزشکی را مد نظر قرار داده ایم که رعایت شان و شئون و حفظ حرمت جامعه پزشکی و تک تک افراد این حوزه خط قرمز ما بوده و هیچ کس در هر رده ای که واقع شده است حق ندارد به هر بهانه ای جامعه خدوم و بی بدیل پزشکی را مورد اهانت قرار دهد.

وی اضافه نمود: کسی حق ندارد جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار دهد. قابل قبول نیست به بهانه تخلف معدودی، کلیت جامعه پزشکی زیر سوال برود.

وی اعلام کرد: تخلف و نارسایی وجود دارد، اما اندازه آن به قدری نیست که کلیت جامعه پزشکی را مورد اهانت قرار دهیم.

وی با اشاره به این که موضوع دوم در حیطه جامعه پزشکی، مسائل معیشتی است، توضیح داد: پرداختن به مسائل معیشتی و رفاهی جامعه پزشکی که تعرفه یکی از آنهاست همیشه مورد توجه سازمان نظام پزشکی بوده است بویژه در خصوص همکارانی که در منطقه ها محروم در حال گذراندن طرح هستند، دستیاران و فارغ التحصیلان جوان.

رئیس زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که امید باید به جامعه رزیدنتی بازگردد؛ اذعان کرد: تعداد قابل توجهی از ظرفیت های دستیاری در رشته های مختلف پر نشد و بحث انصراف نیز مطرح است؛ لذا باید از ترویج ناامیدی در بین جامعه رزیدنتی پیشگیری نموده و موانع نا امیدی را رفع سازیم تا این همکاران با شور و نشاط بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی اضافه نمود: حل مسائل معیشتی، ضوابط آموزشی همکاران در کشیک ها و رعایت شان و جایگاه رزیدنت ها به وسیله اساتید و مسئولان دانشگاه لازم است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های پزشکی 1401 نیز بیان نمود: ما پیشنهاد خودمان را به شورای عالی بیمه سلامت دادیم که منتظر تصویب در هیأت وزیران هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیس زاده: ایمنی جمعی منوط به تزریق 70 درصدی دوز سوم است ، امید باید به جامعه رزیدنتی بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس زاده: ایمنی جمعی منوط به تزریق 70 درصدی دوز سوم است ، امید باید به جامعه رزیدنتی بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید