بهبود فضای خانه با دکوراسیون لوازم چوبی و رعایت اصول فنگ شویی

به گزارش وبلاگ تور کیش، از دیرباز در دکوراسیون داخلی خانه ها، از چوب به عنوان یکی از مهمترین عناصری که می تواند زیبایی چشمگیر و گرما و صمیمت طبیعی به فضا بیافزاید، استفاده می گردد.

بهبود فضای خانه با دکوراسیون لوازم چوبی و رعایت اصول فنگ شویی

امروزه اصول فنگ شویی نیز می تواند به شما یاری کند تا فضایی آرام و شاداب در دکوراسیون داخلی منزل تان به یاری چوب ایجاد کنید.

استفاده از لوازم چوبی به عنوان عنصر اصلی دکوراسیون داخلی

استفاده از لوازم چوبی به عنوان عنصر اصلی در دکوراسیون داخلی، یکی از روش هایی است که به یاری آن می توان محیطی طبیعی، گرم و دوست داشتنی را ایجاد کرد. چوب، به علت طبیعت گرم و مجذوب نماینده خود، برای ایجاد این نوع فضاها بسیار مناسب است. در دکوراسیون داخلی، می توان از لوازم چوبی مختلفی مانند سرویس خواب، مبلمان، میز، صندلی، کمد، قاب عکس و... استفاده کرد.

استفاده از لوازم چوبی در دکوراسیون داخلی، فضایی شیک و طبیعی را به داخل خانه می آورد و باعث احساس آرامش و راحتی افرادی می گردد که در آن خانه سکونت دارند. بعلاوه، چوب به علت مقاومت و طول عمر بالا، می تواند به افزایش عمر مفید دکوراسیون داخلی یاری کند.

رعایت اصول رنگ شناسی در انتخاب لوازم چوبی برای بهبود فضای خانه

رعایت اصول رنگ شناسی در انتخاب لوازم چوبی، می تواند باعث ایجاد فضایی دلنشین در خانه گردد. در واقع، رنگ های مختلف چوب، می توانند تاثیر بسیار زیادی در احساس افراد داشته باشند. در ادامه به بعضی اصول رنگ شناسی که برای انتخاب لوازم چوبی در دکوراسیون داخلی به کار می روند، اشاره می کنیم:

تعادل رنگی: بهتر است از ترکیبی از رنگ های سرد و گرم در انتخاب لوازم چوبی بهره ببرید تا تعادل رنگی خاصی در فضا ایجاد گردد.

مطابقت با دیگر عناصر دکوراسیون: باید از رنگ هایی بهره ببرید که با دیگر عناصر دکوراسیون مانند پوسترها، رویه های صندلی ها و رویه های کف پوش سازگاری داشته باشند.

انتخاب رنگ های مناسب برای میزان و شکل اتاق: بهتر است برای اتاق های بزرگ و با فضای باز، از رنگ های تیره و برای اتاق های کوچک تر و پراستفاده، از رنگ های روشن بهره ببرید.

روشنایی: روشنایی فضا را نیز باید در نظر گرفت. اگر منزل تان نورگیر نیست؛ مثلا اتاق خواب تان پنجره ندارد، بهتر است از چوب های روشن تر استفاده نمایید تا فضا را روشن تر کنید.

تزئین اتاق خواب با لوازم چوبی برای خلق فضایی آرام و دلنشین

استفاده از لوازم چوبی در تزئین اتاق خواب می تواند باعث ایجاد آرامش روانی گردد. در ادامه چند هدایت برای استفاده از لوازم چوبی در تزئین اتاق خواب آورده شده است:

استفاده از تخت با بالشت های با طرح چوبی

تخت با بالشت های طرح چوب، به فضای اتاق خواب یک حس ملایم و طبیعتی می بخشد. بعلاوه، این طرح به علت ساختار نرم و طبیعی خود، به خواب آرام و دلنشین یاری می نمایند.

استفاده از میز و صندلی چوبی

استفاده از میز و صندلی چوبی در اتاق خواب، به فضای خواب یک حس رویایی می بخشد. میز و صندلی چوبی می توانند برای استفاده به عنوان محل قرار دادن کتاب و یا محل نشستن در اتاق خواب مناسب باشند.

استفاده از کمد و شلف یا قفسه چوبی

استفاده از کمد و شلف چوبی، به فضای خواب یک حس گرما و دلپذیری می بخشد. کمد و شلف چوبی می تواند برای نگهداری لباس و یا اشیاء مورد احتیاج در اتاق خواب استفاده گردد.

برای ایجاد تعادل در فضای داخلی با ترکیب لوازم چوبی با دیگر مواد چه باید کرد ؟

برای ایجاد تعادل در دکوراسیون داخلی با ترکیب لوازم چوبی با دیگر مواد می توانید از رویکردهای مختلفی بهره ببرید، به عنوان مثال:

1- ترکیب چوب با رنگ های گرم و خاکستری: می توانید با استفاده از دکوراسیون هایی با رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، تعادل رنگی را با چوب به دست بیاورید. بعلاوه می توان با استفاده از رنگ های خاکستری و سفید، این تعادل را به دست آورد.

2-ترکیب چوب با سایر مواد طبیعی: می توانید با ترکیب چوب از دیگر مواد طبیعی مانند سنگ، چوب های دیگر، مصالح سبک و ... در ایجاد نمای متعادل یاری بگیرید.

3- تنوع در نوع چوب: با ترکیب چوب های مختلف با رنگ های متنوع و استفاده از چوب هایی با بافت ها و موقعیت های مختلف، می توان تنوع در طرح و زیبایی دکوراسیون داخلی را به دست آورد.

روش های استفاده از نور پردازی در کنار لوازم چوبی برای بهبود فضای داخلی

نورپردازی یک عنصر مهم در طراحی داخلی است که می تواند با استفاده از لوازم چوبی به تعادل و هماهنگی در دکوراسیون داخلی یاری کند. برای این موضوع می توان به روش های زیر اشاره نمود:

1- استفاده از نورهای مستقیم بر روی لوازم چوبی: در این روش، نورپردازی به صورت مستقیم بر روی لوازم چوبی اعمال می گردد تا آن ها را برجسته کند و جلوه زیبایی به آن ها ببخشد.

2- استفاده از نورهای پراکنده: در این روش، نورپردازی به صورت پراکنده انجام می گردد که منجر به توزیع بهتر نور در فضا می گردد و در نتیجه، باعث تقویت نوردهی و برجسته شدن لوازم چوبی می گردد.

3- استفاده از نورپردازی با زاویه از پایین لوازم: در این روش، نورپردازی از زیر لوازم چوبی انجام می گردد تا با ایجاد سایه های مجذوب نماینده جلوه زیبایی نیز بوجود آید.

تنوع در انتخاب لوازم چوبی برای تزئین فضاهای داخل خانه

برای ایجاد تنوع در انتخاب لوازم چوبی می توانید به روش های زیر اقدام کنید:

1- انتخاب رنگ های مختلف: در انتخاب لوازم چوبی برای تزئین فضاهای داخلی، رنگ بندی می تواند مهم باشد. انتخاب لوازم چوبی با رنگ های مختلف می تواند تنوع رنگی خاصی به فضا بدهد.

2- تنوع در انواع چوب: چوب ها با خصوصیات مختلفی در بازار موجود هستند. از چوب های مستحکم و سنگین گرفته تا چوب های نرم و سبک. با ترکیب این چوب ها در دکوراسیون داخلی، تنوع مناسبی در طراحی ایجاد می گردد.

3- انتخاب لوازم چوبی با طرح های مختلف: انتخاب لوازم چوبی با طرح های مختلف می تواند به فضا شکل و حجم بیشتری بدهد. برای مثال انتخاب چوب هایی با روکش های گوناگون، تراش های متفاوت و رویه های چوبی با الگوهای مختلف می تواند به فضا زیبایی و مجذوب نمایندهیت بخشد.

استفاده از متریال چوبی در دیوار پوش ،کف پوش و سقف خانه

در زیر روش هایی برای استفاده از متریال چوبی در بخش هایی از خانه آورده شده است:

دیوار پوش: استفاده از پوشش چوبی بر روی دیوارها می تواند به علت طبیعی بودن چوب، حس آرامش و صمیمیت به فضا ببخشد. این پوشش می تواند به شیوه های مختلفی از جمله تابلوی چوبی، پنل های چوبی و... طراحی و اجرا گردد.

کف پوش: چوب به عنوان یکی از متریال های مناسب برای کف پوش، در انواع مختلفی نظیر پارکت چوبی، موزاییک چوبی و لمینت چوبی قابل استفاده است. استفاده از این نوع پوشش ها می تواند باعث ایجاد حسی دوست داشتنی و گرما در فضا گردد.

سقف خانه: سقف خانه نیز می تواند با استفاده از متریال چوبی تزئین گردد. در این بخش نیز از روش های متنوعی نظیر پانل چوبی، تابلوی چوبی و سقف بومی چوبی استفاده می گردد.

در نهایت اگر در پی سفارش سرویس خواب چوبی، مبلمان و میز ناهارخوری با کیفیت بالا هستید، می توانید با شرکت ایزی چوب تماس بگیرید. ایزی چوب برای ارائه برترین خدمات به مشتریان خود از برترین مواد اولیه و تکنولوژی های تازه استفاده می نماید.

سرویس خواب چوبی، مبلمان و میز ناهارخوری با کیفیت بالا، باعث تزئین و بهبود دکوراسیون داخلی منزل شما می شوند. ایزی چوب با داشتن تجربه و تخصص لازم در طراحی و ساخت این محصولات، می تواند برترین گزینه برای شما باشد. بعلاوه محصولات ایزی چوب با داشتن تنوع و گستره بالا، برای انتخاب مناسب برای خانه های مختلف و سلیقه های مختلف مشتریان مناسب هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بهبود فضای خانه با دکوراسیون لوازم چوبی و رعایت اصول فنگ شویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود فضای خانه با دکوراسیون لوازم چوبی و رعایت اصول فنگ شویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید