برج میلاد در همراهی جهانی با ساعت زمین خاموش شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، همزمان با رویداد جهانی ساعت زمین چراغ های برج میلاد تهران نیز ساعت 20:30 شامگاه شنبه برای مدت یک ساعت خاموش شد.

برج میلاد در همراهی جهانی با ساعت زمین خاموش شد

به گزارش ایرنا ساعت زمین یک رویداد دنیای سازماندهی شده توسط صندوق دنیای طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن ساعت 8:30 تا 9:30 شامگاه سی ام مارس برابر با 10 فروردین افراد در سراسر دنیا به مدت یک ساعت چراغ ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری را با هدف آگاهی بخشی در خصوص تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می نمایند.

صندوق دنیای طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 میلادی در سوئیس تأسیس شد.

این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال 2007 میلادی از استرالیا شروع شد و در آن صندوق دنیای طبیعت 2.2 میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش نمایند.

پس از آن در سراسر دنیا این اقدام مورد استقبال عمومی نهاده شد و در این جهت چراغ های برج ایفل در پاریس، برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می شوند.

در ایران نیز همراهی با این رویداد دنیای از سال 1391 شروع شده و هر سال علاوه بر برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت در تهران، سی و سه پل اصفهان، پل سفید اهواز و دیگر نمادهای شهرهای بزرگ در کشور، چراغ های خود را در این زمان به مدت یک ساعت خاموش می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "برج میلاد در همراهی جهانی با ساعت زمین خاموش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج میلاد در همراهی جهانی با ساعت زمین خاموش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید