افزایش 3.5 درصدی جمعیت سالمندی در کشور

به گزارش وبلاگ تور کیش، مدیر دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور گفت: رشد جمعیت کشور 68صدم درصد است.

افزایش 3.5 درصدی جمعیت سالمندی در کشور

به گزارش ایسنا، برکاتی امروز 15دی در جلسه هم اندیشی و همفکری استان ها در راستای فرزندآوری و قانع کردن تزریق واکسن که بصورت ویدیو کنفرانس در علوم پزشکی استان برگزار گردید، اضافه نمود: رشد جمعیت در سال گذشته 68صدم درصد اعلام شد که نشان از کاهش رشد جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه شرایط رشد جمعیت در شرایط خاصی است، توضیح داد: اولویت اول کشور بعد کرونا مسئله رشد جمعیت است.

برکاتی با تاکید به اینکه ضریب جایگزینی جمعیت به ازای سن باروری 2 و یک دهم درصد است، خاطر نشان کرد: شاخص باروری کل کشور 1.67 درصد است که طبق گفته جمعیت شناسان اگر این عدد به یک ونیم درصد برسد با چاله جمعیتی روبرو خواهیم شد.

مدیر دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور یاد آور شد: در سال گذشته 2درصد از جمعیت جوان کشور کاهش یافته و 3ونیم درصد سالمندی افزایش یافته است.

در ادامه موسوی دبیر قرار گاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اضافه نمود: طبق امار بین 300تا350هزار نفر جمعیت هدف استان واکسن کرونا را دریافت ننموده اند.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار در مجموع 5میلیون و 325هزار و 606 دُز واکسن در استان تزریق شده و پایگاه های استان روزانه ظرفیت یکصد هزار دز واکسن را دارند.

موسوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از جمعیت هدف استان 84درصد دز اول، 77درصد دز دوم و 9.6درصد دز سوم از انواع واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

در سطح استان علاوه بر پایگاه های بهداشت، 42 پایگاه تجمیعی، 2 خودرویی و 67پایگاه صنایع و شهرک های صنعتی در حال اجرا فرایند واکسیناسیون هستند.

منبع: فرارو

به "افزایش 3.5 درصدی جمعیت سالمندی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 3.5 درصدی جمعیت سالمندی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید