استاندار مازندران خواهان تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق جامعه هدف سازمان های حمایتی شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرگزاری خبرنگاران- با حضور استاندار مازندران از معلولین منتخب و پیروز در عرصه های علمی، ورزشی، تحصیلی و فرهنگی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد .

استاندار مازندران خواهان تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق جامعه هدف سازمان های حمایتی شد

به گزارش خبرنگاروبلاگ تور کیشدفترمازندران درساری،به مناسبت هفته گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، نشست صمیمانه احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با نمایندگان تشکل های غیردولتی و مردم نهاد افراد دارای معلولیت برگزار گردید.

استاندار مازندران ضمن استماع نقطه نظرات و دغدغه های منتخبین جامعه معلولین استان، با تبریک هفته افراد دارای معلولیت گفت: احساس مسئولیت و حس همدردی حلقه مفقوده در نهادهای مسئول برای انجام وظایفشان در حوزه معلولین است.

وی با بیان این که مناسب سازی احتیاجمند اراده جمعی است؛ بر تحرک بیش از پیش دستگاه های اجرایی در حوزه مناسب سازی تاکید نمود و افزود: این درد مشترک باید توسط همه مسئولان درک گردد تا اهداف و وظایف مرتبط با افراد دارای معلولیت بصورت یک مسئولیت و رسالت به بهترین شکل اجرا و محق گردد.

استاندار مازندران خواهان تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق جامعه هدف سازمان های حمایتی شد و گفت: کمیته ای متشکل از رؤسای انجمن های تخصصی، اساتید دانشگاه در حوزه های حقوقی، اجتماعی، پیشگیری و توانمندسازی و همچنین خیرین و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط جهت احصا دغدغه ها و انتظارات جامعه معلولین و آنالیز میزان پایداری و اثربخشی اقدامات انجام شده تشکیل گردد.

حسین زادگان افزود: در این کمیته مسائل حوزه های عمرانی و اجتماعی جامعه هدف نهادهای حمایتی آنالیز گردد و راهکارهای عملیاتی در قالب مصوبات اجرایی به تصویب برسد.

استاندار مازندران معلولین را پرجمعیت ترین اقلیت در کشور دانست و گفت: یکپارچگی تشکل های مختلف جامعه معلولین اعم از جمعیت نابینایان، ناشنوایان، جسمی حرکتی و... جمعیت غالبی را تشکیل میدهد که معلولین می توانند از این ظرفیت عظیم و تاثیر گذار در جهت پیشبرد اهداف خود بهره ببرند.

وی تخصصی کردن امکانات به امور معلولین را به معنی جدا کردن آنها از جامعه ندانست و توضیح داد: قانون مناسب سازی باید به گونه ای اجرا گردد که معلولان مثل یک شهروند عادی در کنار دیگر آحاد جامعه به امکانات موجود دسترسی داشته باشند و احتیاجهای اجتماعی خود را مرتفع نمایند.

حسین زادگان خواهان استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای آموزش مصادیق مرتبط با قانون جامع حمایت از حقوق معلولین به آحاد مردم شد و فرمانداران را ملزم به انتصاب مشاور در امور معلولین برای مطالبه گری درخواست ها و انتظارات جامعه معلولین کرد.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز مثبت زندگی گفت: خوشبختانه فعالیت های بهزیستی روندی رو به رشد داشته و برای هرچه بهتر شدن اقدامات به هم افزایی بین دستگاه های اجرایی به روز رسانی رویکردها و نیز تعریف شیوه های خلاقانه و مدرن برای استفاده از ظرفیت خیرین احتیاج است.

استاندار افزود: بیماری های زمینه ای و محدودیت های جسمی لزوم مراقبت و حمایت از معلولین برای رعایت شیوه های بهداشتی در برابر این بیماری را دوچندان می نماید.

استاندار مازندران خواهان معرفی راهکارهای ایجاد نشاط اجتماعی در دوران کرونا در میان گروه های هدف سازمان های حمایتی شد و برای حمایت از کسب و کار های خُرد از برگزاری نمایشگاه مجازی برای فروش و نمایش دستاورد های جامعه هدف بهزیستی در آینده نزدیک اطلاع داد.

در انتها این جلسه از معلولین منتخب و پیروز در عرصه های علمی، ورزشی، تحصیلی و فرهنگی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است، این نشست صمیمی با حضور رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی عمرانی استاندار، گوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران و مشارکت ویدیوکنفرانسی مدیران کل دستگاه های اجرایی ، فرمانداران و NGO ها و معلولین پیروز شهرستانها برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "استاندار مازندران خواهان تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق جامعه هدف سازمان های حمایتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار مازندران خواهان تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق جامعه هدف سازمان های حمایتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید