فوتبال دنیا ، کولوسکوف: فیفا باید نام جایزه دروازه بان سال را به یاشین تغییر دهد

به گزارش وبلاگ تور کیش، فوتبال دنیا - نایب رئیس پیشین فیفا خواستار تغییر نام جایزه دروازه بان سال فوتبال دنیا به لوا یاشین، دروازه بان افسانه ای روس ها شد.

فوتبال دنیا ، کولوسکوف: فیفا باید نام جایزه دروازه بان سال را به یاشین تغییر دهد

به گزارش وبلاگ تور کیش و به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، ویچسلاو کولوسکوف، رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال روسیه که در سال های 1980 تا 1996 میلادی به مدت 16 سال نایب رئیس فیفا بود معتقد است که این نهاد بین المللی فوتبال باید جایزه دروازه بان سال دنیا را به لوا یاشین، دروازه بان فقید تیم ملی روسیه تغییر دهد.

جایزه دستکش طلایی برای بهترین دروازه بان سال فوتبال دنیا تا سال 2010 میلادی به نام لوا یاشین بود اما پس از آن تغییر یافت.

ویچیسواو کولوسکوف در این رابطه گفت: مایه تاسف است که ما در بخش نامزدهای سال فوتبال دنیا نام لوا یاشین را برای بهترین دروازه بان از دست دادیم. این در حالی است که جایزه فرانس پوشکاش (بهترین گل سال) هنوز باقی مانده است. فکر می کنم فدراسیون فوتبال روسیه باید تدابیری برای بازگرداندن نام لوا یاشین برای جایزه بهترین دروازه بان سال دنیا اتخاذ کند.

فیفا در سال 2000 میلادی لوا یاشین را به عنوان بهترین دروازه بان قرن گذشته میلادی انتخاب کرد. در سال 2002 نیز این دروازه بان فقید روس ها به عنوان بهترین دروازه بان فینال های ادوار جام دنیای انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فوتبال دنیا ، کولوسکوف: فیفا باید نام جایزه دروازه بان سال را به یاشین تغییر دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا ، کولوسکوف: فیفا باید نام جایزه دروازه بان سال را به یاشین تغییر دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید