فوتبال دنیا، اینتر - میلان؛ هجوم به عرصه قدرت در دربی دلامادونینا

به گزارش وبلاگ تور کیش، دویست و بیست و دومین دربی رسمی شهر بزرگ فوتبال اروپا در شرایط خوب اینتر و اوضاع نه چندان مساعد میلان از راه رسیده است.

فوتبال دنیا، اینتر - میلان؛ هجوم به عرصه قدرت در دربی دلامادونینا

به گزارش وبلاگ تور کیش، شهر میلان را با نمایشگاه هایش می شناسند؛ با ویترین های باشکوه و نمایی شاد. در این هیاهو، فوتبال یادآور یک سکانس زیبا از فیلم سارق دوچرخه اثر دیسکاست؛ جایی که مردی مستاصل از گشتن و پیدا نکردن دوچرخه ربوده شده اش به دفتری می رود و به محض دیدن منشی، صدایی از رادیو، نتایج روز سری A را اعلام می نماید. اگر نمایشگاه ها و زیبایی های شهر میلان را اصل قصه شهر بدانیم، فوتبال همان صدای بلندی است که اولویت ها را در شهر شمالی ایتالیا حتی برای چند روز تغییر می دهد.

موعد آن تغییر اولویت، اتفاقا همین روزهای دربی میلان است؛ همین امروز (یکشنبه) که از ساعت 22 به وقت تهران، اینتر و میلان به میزبانی اینتر در استادیوم جوزپه مه آتزا بازی بزرگ هفته نهم رقابت های سری A را برگزار می نمایند.

شرایط متفاوت

اینتر پس از یک آغاز بد به یکباره با گلزنی های ایکاردی اوج گرفت و با پیروزی های متوالی خودش را با 16 امتیاز پشت سر ناپولی 18 و یوونتوس 24 امتیازی به رده سوم رساند. برتری در این دربی چنانچه با شکست ناپولی همراه شده باشد، اینتر را به رده دوم می رساند. در سوی مقابل میلان گتوسو هر چند با برتری مقابل رم بارقه های امیدی در ابتدای فصل به وجود آورد اما در ادامه با روند پرتساوی جایی بهتر رتبه دهم به دست نیاورد. حالا این تیم 12 امتیازی پس از چند برد روحیه ساز اخیر امیدوار است بعد از 2 فصل ناکامی در لیگ، دربی را ببرد.

رویارویی های قبلی

در 221 بازی رسمی قبلی، اینتر 78 و میلان 76 بار به برتری دست یافته اند و حاصل 67 دربی هم مساوی بوده است.

غایبان دربی

اینتر تمام مهره های اصلی خودش را در اختیار دارد اما میلان 2 مصدوم بلندمدت خودش به نام های مونتولیوو و استرینیچ را کماکان دور از ترکیب می بیند.

مردان سرنوشت ساز

بدون تردید 2 مهاجم اصلی 2 تیم حرف اول را می زنند. در یک سمت، ایکاردی آرژانتینی که در بازی رفت فصل گذشته مقابل میلان هت تریک کرد، این روزها مرد اول اینتر نام دارد و در سوی مقابل خرید یک آرژانتینی به نام گونسالو ایگواین چهره میلان را تغییر داده و اززمان ورود او و گلزنی هایش، روسونری 3 پیروزی متوالی لیگی به دست آورده است.

نکات کلیدی

فقط یکی از 4 دربی قبلی لیگی 2 تیم برنده داشته است.

میلان در 2 فصل قبل از بردن اینتر در لیگ عاجز مانده است.

اینتر در 2 بازی قبلی در همه رقابت ها حتی یک گل هم به میلان نزده است.

ترکیب احتمالی

اینتر:هندانوویچ، ورسالیکو، دی فرای، اشکرینیار، آساموا، وسینو، برزوویچ، پولیتانو، ناینگولان، پریسیچ و ایکاردی

میلان: دوناروما، کالابریا، موساکیو، رومانیولی، رودریگس، کسیه، بوناونتورا، بیلیا، سوسو، ایگواین و چالهان اوغلو

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فوتبال دنیا، اینتر - میلان؛ هجوم به عرصه قدرت در دربی دلامادونینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، اینتر - میلان؛ هجوم به عرصه قدرت در دربی دلامادونینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید