فهرست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی اعلام گشت

به گزارش وبلاگ تور کیش، اسحاق جهانگیری به استناد مصوبه روز چهارشنبه هیأت وزیران فهرست کالاهای مشمول ارز دولتی با نرخ 4200 تومان را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

فهرست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی اعلام گشت

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به تامین ارز کالاهای فهرست گروه یک (شامل کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نرخ رسمی ارز اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف گردید با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به بازنگری و به روزرسانی فهرست کالاهای مذکور و اعلام آن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

همچنین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف گردیدند کنترل و نظارت لازم را به منظور حصول اطمینان از توزیع کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی وارد گردیده بر اساس فهرست پیوست که تایید گردیده به مهر دفتر هیات دولت است، بر مبنای نرخ رسمی از زمان ورود کالا تا عرضه آن در شبکه خُرده فروشی (مراحل تامین، پخش، توزیع و رسیدن به دست مصرف کننده) به عمل آورند.

منبع: mehrnews.com

به "فهرست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی اعلام گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی اعلام گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید