دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در پارک ملی لار

به گزارش وبلاگ تور کیش، سرپرست اداره پارک ملی لار گفت: از مخفیگاه سه شکارچی غیر مجاز لاشه یک کل وحشی تعدادی اسلحه، مقادیری گوشت شکار، هدمانت و تاکسیدرمی تعدادی از گونه های جانوری و ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در پارک ملی لار

به گزارش وبلاگ تور کیش، فرهاد زندی با اشاره به اینکه روز شنبه (3 شهریور) ماموران یگان حفاظت این اداره در حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک تیر در ارتفاعات منطقه شدند و به سرعت برای آنالیز موضوع اقدام کردند، اظهار کرد: ماموران پس از جستجو و تعقیب متخلفان متوجه فرار و پنهان شدن آن ها در چادر عشایر منطقه شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان این اداره بلافاصله طی دیروز پس از اخذ حکم قضایی ورود به چادر و بازرسی محل، موفق به دستگیری سه نفر متخلف و کشف و ضبط لاشه یک راس کل وحشی و دو قبضه سلاح شکاری شدند.

زندی با بیان اینکه ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار یک راس کل وحشی از سوی متهمان به مبلغ 10 میلیون تومان در همان روز گذشته پرداخت شد، توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از متخلفان از شکارچیان با سابقه در سطح استان تهران بود از این رو امکان کشف دیگر تخلفات در منزل و مخفیگاه این شکارچیان نیز دور از ذهن نبود و بر این اساس موضوع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات برای پیگیری های بعدی از محل اقامت این افراد اطلاع داده شد.

اکبر شیخ زاده - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات- نیز با اشاره به اینکه به محض اعلام رییس اداره پارک ملی لار در این باره، موضوع در دستور کار این اداره نهاده شد، اظهار کرد: با پیگیری های انجام گردیده حکم قضایی ورود به مخفیگاه این سه متخلف در حوزه شهرستان شمیرانات از مراجع قضایی گرفته شد.

وی ادامه داد: ماموران اجرایی این اداره با همکاری نیروی انتظامی در بازرسی از مخفیگاه این متخلفان مجموعا تعداد 5 قبضه اسلحه شکاری، 3 هدمانت قوچ وحشی و 1 هدمانت کل وحشی، تاکسیدرمی 10 قطعه پرنده شامل اردک سرسبز، کبک، قرقاول، مرغابی و سایر پرندگان، 46 تیر فشنگ ساچمه زنی، مقداری مرمی 100، 2 عدد دوربین و مقادیری گوشت شکار را کشف و ضبط کردند.

بر اساس گزارش سایت اداره محیط زیست استان تهران، شیخ زاده در خاتمه گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در پارک ملی لار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در پارک ملی لار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید