فراوری 22میلیون تن محصولات سردرختی

به گزارش وبلاگ تور کیش، محمدعلی طهماسبی امروز پنجشنبه در همایش سراسری معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی جهاد کشاورزی کشور اضافه نمود: از این میزان دو میلیون تن محصولات گلخانه ای است و مابقی محصولات باغی است.

فراوری 22میلیون تن محصولات سردرختی

وی با بیان اینکه این میزان فراوریات باغی از دو میلیون و 800 هزار هکتار سطح باغات کشور به دست می آید، توضیح داد: از این سطح باغات کشور 300 هزار هکتار غیر بارور و دو میلیون و 500 هزار هکتار بارور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از مشکلات پیش رو در فراوری محصولات سردرختی را سرمازدگی در مناطق سردسیر کشور برشمرد و یادآور گردید: سرمازدگی در کشور طی سال های اخیر خسارت های سنگینی به بار آورده که در این راستا کوشش می گردد با راهکارهای عملی و علمی این خسارت ها کاهش یابد.

وی توسعه صنعت باغداری را با بهره گیری از تکنولوژی ممکن دانست و متذکر گردید: استفاده از دستگاه های پیشرفته با تکنولوژی جهانی همچون دستگاه های مولد باد و دستگاه های مولد گرما از راهکارهای کاهش اثرات سرمازدگی است که باغداران برای خرید این تجهیزات می توانند از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون استفاده نمایند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه باغداران باید از آخرین تکنولوژی و فناوری های لازم برای جلوگیری از خسارت سرما استفاده نمایند، ادامه داد: تمامی این دستگاه ها منطبق با آخرین استانداردهای روز جهانی در دسترس عموم باغداران است و وزارت جهاد کشاورزی نیز تسهیلات لازم را برای خرید این دستگاه ها در اختیار باغداران قرار می دهد.

منبع: mehrnews.com

به "فراوری 22میلیون تن محصولات سردرختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 22میلیون تن محصولات سردرختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید