کوشش محققان برای ارائه راهکارهایی جهت شیرین سازی آب های سخت

به گزارش وبلاگ تور کیش، با برگزاری مسابقه ای از محققان و پژوهشگران دعوت شد تا راهکارهای علمی و فناورانه خود را در زمینه بازیافت و شیرین سازی آب های سخت ارائه دهند.

کوشش محققان برای ارائه راهکارهایی جهت شیرین سازی آب های سخت

به گزارش وبلاگ تور کیش، در حال حاضر ایران در کمربند خشکی کره زمین واقع شده است، از این رو همواره در معرض خطر کم آبی بوده است. بر این اساس استفاده مجدد از آب های سخت موضوع مهمی است که در دستور کار محققان است که در این راستا موضوع استفاده از فناوری های نوین برای بازیافت و شیرین سازی آب مطرح گردیده است.

چالش بازیافت و شیرین سازی آب های سخت از جمله رویدادهایی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برگزار می گردد تا در آن، فناوری و روش های مرتبط با بازیافت و شیرین سازی آب های سخت رویدادی است که در راستای دستیابی به روشی نوآورانه در این حوزه برگزار می گردد.

محققان و پژوهشگران می توانند راهکارهای نوآورانه خود را در این زمینه ارائه دهند. ایده های ارائه گردیده می تواند در زمینه تصفیه و شیرین سازی آب و همچنین روش های بازیافت مثل جابجایی پساب ها و یا استفاده و ذخیره آن باشد. علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی مسابقه و ثبت نام، به وب سایت problem.ir مراجعه نمایند.

در این چالش تیم های مورد تایید داوران در مرحله اول به مرحله دوم راه می یابند و 3 تیم برتر مرحله دوم نیز وارد مرحله سوم می شوند. در نهایت 5 تیم برتر جایزه یک میلیون تومانی دریافت می نمایند. علاوه بر آن هر یک از سه تیم راه یافته به مرحله سوم 10 میلیون تومان یاری هزینه ساخت نمونه دریافت خواهند کرد.

برترین تیم مرحله سوم از نظر داوران با بیشترین امتیاز به عنوان تیم برنده معرفی خواهد شد و جایزه 50 میلیونی مسابقه را دریافت خواهد نمود.

مهلت ثبت نام در این چالش نوآورانه تا 22 مهرماه اعلام گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش محققان برای ارائه راهکارهایی جهت شیرین سازی آب های سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش محققان برای ارائه راهکارهایی جهت شیرین سازی آب های سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید