آیا پیامک قطع یارانه نقدی حقیقت دارد؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، مدتی است پیامکی از سوی یک شماره ناشناس برای افراد مختلف ارسال شده و به آن ها برای قطع شدن یارانه نقدیشان هشدار می دهد.

آیا پیامک قطع یارانه نقدی حقیقت دارد؟

به گزارش خبرنگار، طبق گزارش های اعلام شده به تازگی روشی جدید برای دزدی اطلاعات حساب بانکی توسط سودجویان به کار برده می گردد. در این روش از تکنیک هک فیشینگ استفاده می گردد.

برای این که فرد سود جو بتواند به اطلاعات حساب فردی دسترسی پیدا کند ابتدا با یک شماره ناشناس پیغامی حاوی یک متن اخطار برای قطع شدن یارانه نقدی به گوشی افراد ارسال می نماید. متن پیغام به توضیح زیر است:

یارانه شما قطع شد. برای فعال سازی در لینک زیر ثبت نام کنید.

اگر دقت کنید در قسمت اطلاعات فرد ارسال نماینده پیغام، یک شماره چند رقمی وجود دارد. در رابطه با این مسئله باید بگوییم که پیغامک هایی که از سوی دولت به گوشی کاربران فرستاده می گردد برچسب نام اختصاصی دارند و شما در هنگام دریافت این پیغامک ها شماره ای بر روی گوشی خود مشاهده نمی کنید. اما هنگامی که این پیغام به دست شما می رسد در بالای صفحه شماره نسبتا طولانی را مشاهده می کنید. حتی اگر بر فرض مثال از سوی دولت یک پیغام بدون اسم و همراه شماره برای کاربر ارسال گردد، مطمئنا با یک عدد رندتر و کوتاه تر این پیغامک ارسال خواهد شد.

مشکل دیگری که در این پیغام وجود دارد آدرس سایت است که با کمی دقت متوجه وجود دو مشکل درون آن می شوید. اولی نام سایت است که به جای واژه یارانه ها (YARANEHA) در آن از واژه یارانه (YARANEHE) استفاده شده است. مسئله دوم این است که سایت های دولتی ایرانی از دامنه ir. استفاده می نمایند و دامنه com. برای سایت های دولتی ایرانی تعریف نشده است.

هنگامی که شما وارد سایت می شوید به منظور قطع نشدن یارانه نقدی از شما پول درخواست می گردد. قدم اصلی هک کردن اطلاعات بانکی شما این است که پس از ورود به سایت بانکی برای پرداخت مبلغ خواسته شده سایت فیشینگ به جای سایت اصلی بانک برای شما باز می گردد. در این روش هکر یک صفحه مشابه صفحه اصلی پرداخت بانکی می سازد و به جای سایت اصلی جا می زند.

در این مورد خاص حتی شما در صفحه پرداخت بانکی یک ایموجی قلب شکسته مشاهده می کنید که مطمئنا اداره های رسمی از این نوع محتوی در وبسایت های خود استفاده نمی نمایند.

در آخر باید به بزرگ ترین مشکل این پیغامک اشاره کنیم. هیچ گاه از سوی دولت برای شما پیغامکی با این محتوی ارسال نمی گردد و اگر یارانه نقدی شما قطع شده باشد از شما برای وصل شدن دوباره آن مبلغی درخواست نخواهد شد. لطفا متن پیغامک هایی که از شماره های ناشناس برای شما ارسال می گردد را پیش از هر اقدامی آنالیز کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آیا پیامک قطع یارانه نقدی حقیقت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پیامک قطع یارانه نقدی حقیقت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید