130 مدرسه به همت خیران مدرسه ساز قم احداث شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/قم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت:در طول 20 سال گذشته، بیش از 130 مدرسه به همت خیران مدرسه ساز قم به فضای آموزشی استان قم اضافه شده است.

130 مدرسه به همت خیران مدرسه ساز قم احداث شد

به گزارش وبلاگ تور کیش،محسن پورگلیان اظهار کرد: خیران مدرسه ساز قم حضور پررنگی در احداث فضاهای آموزشی استان دارند و در طول این سال ها 300 هزار مترمربع زمین آموزشی به وسیله خیران اهدا شده است.

وی افزود: در سال های اخیر بیش از 40 درصد آورده برای هزینه کرد مدارس از سوی خیران اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم با بیان این که بیش از 20 سال از شکل گیری تشکل خیران مدرسه ساز قم می گذرد، بیان نمود: یکی از افتخارات ما این است که قدیمی ترین تشکل خیرین را در حوزه ساخت وساز داریم و خیرین مدرسه ساز بازوی توانمند آموزش وپرورش بوده اند.

پورگلیان با اشاره به کمبود شدید زمین آموزشی در قم، خاطر نشان کرد: زمینه ای فراهم شده است که خیران می توانند با 50 درصد مشارکت در ساختمان، مدرسه را به نام خود ثبت نمایند و 50 درصد مابقی آورده دولت می باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم با اشاره به هزینه های بالای ساخت وساز به ویژه در سال های گذشته، گفت: مردم می توانند با مبالغ پایین در قالب طرح آجر به آجر در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند.

به گفته پورگلیان، سال گذشته طرح آجر به آجر اجرایی شد تا یاری های خرد در راستای مدرسه سازی جذب گردد و حاصل این طرح در استان قم تا به امروز مدرسه یک کلاسه علی آبادکورگل احداث و تقدیم دانش آموزان شد.

670 فضای فیزیکی و پنج هزار و 800 کلاس درس در قم وجود دارد و تعداد کد فضاهای آموزش وپرورش قم حدود یک هزار و 300 واحد است.

/

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "130 مدرسه به همت خیران مدرسه ساز قم احداث شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "130 مدرسه به همت خیران مدرسه ساز قم احداث شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید