کریم باقری، نه تهدیدی برای برانکو، نه تلاشی برای شوآف

به گزارش وبلاگ تور کیش، حالا که پرسپولیس یک نیم فصل سخت را با موفقیت سپری کرد و این تصور را بین اهالی فوتبال به وجود آورد که محرومیت خیلی هم بغرنج نیست، نباید نقش کسانی مثل کریم باقری را نادیده بگیریم.

کریم باقری، نه تهدیدی برای برانکو، نه تلاشی برای شوآف

وقتی کسی تأثیر کریم باقری را ندید

کریم باقری در قامت مربی، شخصیتی متفاوت از کریم باقری بازیکن نبوده و نیست. آرام و بی حاشیه، بدون اینکه از دایره وظایف خود خارج گردد. این شاید بهترین توصیف باشد برای او که حالا در نقش جدیدش به خوبی جا افتاده و هرگز باعث ناراضی بودن برانکو نشده است.

او در طول مدتی که به عنوان مربی در پرسپولیس فعالیت می نماید، نه مصاحبه ای نموده که تیم را به حاشیه ببرد، نه توقعی داشته و نه برخلاف بسیاری از مربیان پرسپولیس، مدعی جایگزینی برانکو بوده است. باقری از معدود مربیانی است که هرگز نه حرفی از سرمربی گری پرسپولیس زده و نه تلاشی در این جهت انجام داده است. حتی معین است که او فعلاً به این موضوع فکر هم نمی نماید و تصمیمی هم برای سرمربی گری نه در پرسپولیس و نه در تیم های دیگر دارد. او همان کاری را می نماید که برانکو از او می خواهد. کاملاً حرفه ای و بی حاشیه و به معنی واقعی کلمه یک دستیار است برای سرمربی تیم.

در تمرینات کنار برانکو و بازیکنان است و گاهی که پا به توپ می گردد، هنوز هم بعد از گذشتن 10 سال از خداحافظی اش می تواند تحسین برانکو را برانگیزد و هنوز همین تحسین ها صندلی او را بین بازیکنان به عنوان یکی از بهترین ستاره های پرسپولیس محفوظ نگه می دارد.

مجموعه همه این خصوصیت ها را که کنار هم بگذاریم، باید بگوییم هرچند کریم باقری کم مصاحبه می نماید و حرفی نمی زند. هرچند همیشه سعی داشته در سایه باشد و شاید خیلی به چشم نیاید اما همین خصوصیت های اوست که نقشی انکار نشدنی در آرامش تیم، برانکو و کادرفنی داشته است. -

باقری هرگز این تصور را برای برانکو به وجود نیاورده که تحرکی برای کارشکنی او دارد تا خودش به جای برانکو به سرمربی گری برسد. به هرحال او سال ها کاپیتان پرسپولیس بوده، از نظر فنی در دوران بازیگری اش بی اغراق در میان بهترین ها قرار می گیرد و این چند ویژگی این روزها خیلی از هم دوره ای های باقری را با این تصور رو به رو نموده که می توانند راهنمایی تیم های بزرگ را در دست بگیرند که اگر کریم باقری هم از جنس آن ها بود، قطعاً داعیه سرمربی گری پرسپولیس را داشت. تفکری که بدون شک می توانست برانکو را در عملی کردن برنامه ها و رسیدن به اهدافش با مشکل روبرو کند.

نه اینکه بخواهیم بگوییم، اوضاع می توانست بدتر از این باشد و حالا که نیست، به خاطرش از باقری تشکر کنیم. موضوع این است که معمولاً وقتی مسئله ای نیست، کسی به نقش مهره هایی که در این بدون مشکل ماندن یاری نموده اند توجهی نمی نماید.

حالا که پرسپولیس یک نیم فصل سخت را با موفقیت سپری کرد و این تصور را بین اهالی فوتبال به وجود آورد که محرومیت خیلی هم بغرنج نیست، نباید نقش کسانی مثل کریم باقری را نادیده بگیریم. کسی که شاید تصویر شادمانی اش جنجالی نشد، شاید خبر ویژه ای از او در رسانه ها منتشر نشد اما وظایفش را همان طور که بود، تمام و کمال انجام داد. بدون اینکه در کارهایی که به او مربوط نیست سرک بکشد و بخواهد برای خود شوآف به راه بیندازد. در روزگاری که کمتر کسی معنی واقعی انجام وظایف و بیرون نشدن از دایره وظایف را درک نموده، نباید از مردی چون کریم باقری تقدیر کرد؟

500 - 11

منبع: ایران ورزشی

به "کریم باقری، نه تهدیدی برای برانکو، نه تلاشی برای شوآف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریم باقری، نه تهدیدی برای برانکو، نه تلاشی برای شوآف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید