شرایط کرونا در خوزستان پایدار است ، شیوع نگران کننده بیماری در اهواز

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/خوزستان آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در آبادان امروز با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد.

شرایط کرونا در خوزستان پایدار است ، شیوع نگران کننده بیماری در اهواز

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی آبادان که امروز (4 اردیبهشت ماه) انجام شد، اظهار کرد: با افتتاح این آزمایشگاه تعداد آزمایشگاه های تشخیص کروناویروس در خوزستان به چهار آزمایشگاه افزایش یافته است که دو آزمایشگاه در اهواز، یک آزمایشگاه در دزفول و یک آزمایشگاه در آبادان فعال هستند.

به گزارش وبلاگ تور کیش، وی اضافه کرد: تجهیزات آزمایشگاه کامل و امکانات لازم فراهم شده اند. استانداردهای لازم هم در مورد ایمنی لازم برای پرسنل شاغل و سایر موارد مختلف تامین شده است.

استاندار خوزستان گفت: از یکی دو روز آینده نمونه برداری شهرهای حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان در این آزمایشگاه انجام می گردد و دیگر احتیاجی به ارسال نمونه ها به اهواز نیست؛ البته مصوب نموده ایم که در چند روز نخست، آزمایش ها، هم در اهواز و هم در آبادان انجام گردد تا نتایج با هم مقایسه شوند.

شریعتی بیان نمود: با افزایش تعداد آزمایشگاه ها و نمونه برداری بیشتر، بیماریابی افزایش می یابد و حتی می توانیم از بیماران دارای علائم اولیه به صورت سرپایی نمونه برداری کنیم تا در صورتی که مبتلا به کروناویروس هستند، زودتر شناسایی و از سایر افراد جدا شوند تا آلوده کردن دیگران به حداقل برسد.

وی ادامه داد: نکته مثبت راه اندازی آزمایشگاه های جدید، افزایش توان نمونه برداری بیشتر است و این امر باعث می گردد از افراد بیشتری با شرایط اولیه نمونه برداری گردد و به محض تشخیص ابتلا، از دیگران جدا شوند تا افراد بیشتری را آلوده ننمایند.

استاندار خوزستان مطرح کرد: نتیجه آزمایش کرونا یک روزه قابل اعلام است اما باید نمونه ها جمع آوری گردد تا نمونه گیری انجام و نتایج استخراج گردد. این آزمایشگاه در هر شیفت، قابلیت انجام 96 نمونه برداری را دارد و طبق تشخیص پزشکان و مراکز بهداشتی، برای هر فرد که احتیاج باشد، نمونه گیری انجام می گردد.

وی بیان نمود: کروناویروس داروی قطعی ندارد و باید یاری کنیم تا سیستم ایمنی بدن در مدت زمان معینی بر بیماری غالب گردد و بیمار کنترل گردد.

شریعتی بیان نمود: خوشبختانه شرایط بیماری در خوزستان پایدار است و مشکل خاصی وجود ندارد. شرایط خوزستان از آخر در رده پنجم است و به تعبیری، استان خوزستان در زمینه شیوع کروناویروس، رتبه بیست و ششم را در کشور دارد.

وی توضیح داد: البته در 10 روز اخیر اهوازی ها بی احتیاطی کردند و تعداد بیماران نسبتا افزایش یافته است ولی شب گذشته هشدارها به مردم اهواز داده شد تا مراقبت بیشتری نمایند. در مقطعی در آبادان و خرمشهر چنین شرایطی داشتیم اما با انجام اقدامات مناسب، شرایط آبادان و خرمشهر بهتر و کنترل شده است اما شرایط افراد از نظر میزان شیوع کروناویروس در اهواز نگران نماینده است.

استاندار خوزستان گفت: همچنان در یکی دو روستای رامشیر شاهد طغیان بیماری بودیم اما شرایط کنترل شد.

وی بیان نمود: اگرچه تعداد بیماران بستری مبتلا به کروناویروس افزایش یافته اما شرایط پایدار و تحت کنترل است. با این وجود، شرایط پایدار در بیماری های مسری و عفونی شنماینده است و نمونه آن اتفاقی بود که در رامشیر رخ داد بنابراین مراقبت، جدیت و ایجاد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند باید مد نظر قرار بگیرد و همواره این موضوع تبلیغ و تذکر داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط کرونا در خوزستان پایدار است ، شیوع نگران کننده بیماری در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در خوزستان پایدار است ، شیوع نگران کننده بیماری در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید