واکنش ها به ادعای پامپئو، اتهام زنی به ایران، غیرمسئولانه و کم خردانه است

به گزارش وبلاگ تور کیش، یک سناتور آمریکایی و چند تحلیلگر سیاسی با مردود دانستن ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حملات به پالایشگاه های نفتی آرامکو، اتهام زنی به ایران را اقدامی کم خردانه توصیف کردند.

واکنش ها به ادعای پامپئو، اتهام زنی به ایران، غیرمسئولانه و کم خردانه است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور کیش، ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، واکنش های منفی متعددی را در پی داشت.

سناتور کریس مورفی از حزب دموکرات، با غیرمسئولانه دانستن چنین اظهاراتی، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: این یک ساده سازی غیرمسئولانه و نحوه وارد شدن ما به جنگ های کم خردانه است.

مورفی با رد کردن این ادعا که ایران حملات به پالایشگاه های شرکت نفتی آرامکو را انجام داده است، شرح داد: سعودی ها و حوثی ها در حال جنگ با هم هستند. سعودی ها به حوثی ها حمله می نمایند و آنها نیز پاسخ می دهند. ایران حامی حوثی هاست و بازگیر بدی نیز بوده اما به این سادگی نمی توان حوثی ها را مساوی ایران دانست.

بن رودز معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز با تاکید بر اینکه حوثی ها را نباید همان ایران دانست، گفت: سعودی ها جنگی را در یمن به راه انداخته اند. این [اظهارات پامپئو] به طرز غیرقابل باوری کم خردانه، مزوّرانه و خطرناک است.

اندرو فاینبرگ خبرنگار آمریکایی حوزه کاخ سفید با بیان اینکه دولت های آمریکا و عربستان هیچ اعتباری در موضوعات مرتبط با ایران ندارند، در توئیتر نوشت: مشکل چنین ادعاهای پامپئو، که هیچ مدرکی هم برای آن ارائه نمی کند، این است که سعودی ها و حوثی ها سال هاست که با هم در جنگ هستند.

آرون دیوید میلر عضو ارشد اندیشکده کارنگی نیز در واکنش به ادعاهای پامپئو، توضیح داد: اگر گزارش ها صحیح باشند، پهپادهای حوثی ها این حجم از آسیب را به فراوری نفت سعودی وارد کردند، حال می توانید تصور کنید که ایران چه مقدار [آسیبی] می تواند بزند.

ارتش یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند فراوری و صادرات نفت سعودی ها با اختلال روبرو شد. در این حملات دو پالایشگاه نفتی بقیق و خریص شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر)

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه ای در این باره اظهار داشت این عملیات یکی از بزرگترین عملیات هایی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی اجرا شده است.

وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ضمن اتهام زنی بی سند و مدرک به تهران در جریان عملیات یمنی ها علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، مدعی شد هیچ شواهدی از اینکه این حمله از سمت یمن صورت گرفته باشد وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش ها به ادعای پامپئو، اتهام زنی به ایران، غیرمسئولانه و کم خردانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به ادعای پامپئو، اتهام زنی به ایران، غیرمسئولانه و کم خردانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید