هوش مصنوعی متن را به صوت تبدیل می نماید

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از انگجت، فناوری تبدیل متن به صوت هر روز هوشمندتر می گردد اما هنوز مسئله ای در راستا پیشرفت آن وجود دارد. این فناوری هنوز هم نیازمند مدت زمان آموزش و منابع زیادی است تا بتواند بازدهی طبیعی تر ارائه کند.

هوش مصنوعی متن را به صوت تبدیل می نماید

به همین دلیل به نظر می رسد محققان چینی و مایکروسافت راه حلی ایده آل برای این امر یافته اند. آنها یک سیستم هوش مصنوعی تبدیل متن به صوت ابداع نموده اند که می تواند فقط با یاری 200 نمونه صوتی (معادل 20 دقیقه)، فایل صوتی طبیعی تولید کند.

این سیستم به شبکه های عصبی عمیقی تکیه دارد که عملکرد نورون های مغز را تقلید می نمایند. این شبکه عصبی عمیق هر اطلاعات ورودی و خروجی را روی لینک های سیناپسی می سنجد و به این ترتیب به آنها یاری می نماید هر توالی طولانی (مانند جمله های پیچیده) را تولید کند. این روند در کنار بخشی از سیستم که سروصدای اضافی را حذف می نماید، قابلیت های هوش مصنوعی را بیشتر می نمایند.

نتیجه آزمایش ها با این سیستم، فقط یک صوت رباتیک نیست. این سیستم هوش مصنوعی بسیار دقیق است و می تواند هر کلمه را به طور 99.84 درصد قابل درک ادا کند.

از آن مهم تر با یاری این سیستم فناوری تبدیل متن به صوت قابل دسترسی تر می گردد و دیگر نیازی نیست فرد مدت زیادی کوشش کند تا صدایی طبیعی در چنین سیستمی بسازد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هوش مصنوعی متن را به صوت تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی متن را به صوت تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید