همدلی بی مثال ساکنان منطقه 18 برای مبارزه با کرونا

به گزارش وبلاگ تور کیش، مدیریت شهری منطقه 18 همچون ارگان ها و نهادهای دیگر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و حفظ جان شهروندان وارد میدان شده و با اجرای طرح ضدعفونی محله ها در 7 ناحیه و 16 محله به جنگ کرونا آمده است.

همدلی بی مثال ساکنان منطقه 18 برای مبارزه با کرونا

وبلاگ تور کیش / مریم قاسمی: از زمان اعلام رسمی اپیدمی شدن بیماری کرونا در شهر تهران و احتمال به خطر افتادن جان شهروندان، کارگروه تخصصی مقابله با شیوع و گسترش این بیماری در منطقه18 تشکیل و سید محمد فیاض شهردار منطقه به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با کمک سایر اعضای آن، راه های مقابله با بیماری کرونا در محله ها را مورد نقد و آنالیز قرار دادند.

فیاض در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان می نماید: یکی از راه های تأثیرگذار در مهار و کنترل بیماری کرونا، افزایش آگاهی و دانش شهروندان در این زمینه است. بنابراین در اولین اقدام فرهنگی، توزیع تراکت، بروشور و آگهی های هشداردهنده بهداشتی و خودمراقبتی درمحله ها در اولویت برنامه روزانه کارشناسان نواحی هفت گانه نهاده شد. البته مدیران شبکه های مجازی و گروه های اجتماعی فعال در محله های مختلف منطقه18 نیز در این زمینه با ستاد مدیریت بحران و کارگروه تخصصی ارتباط و تعامل خوبی برقرار کردند و در فواصل زمانی تعیین اطلاعات مفیدی در زمینه پیشگیری از این بیماری را انتشار دادند که در جا دارد از آنها قدردانی کنیم.

وی در ادامه از طرح های فیزیکی مقابله با بیماری کرونا صحبت می نماید و می افزاید: به دلیل قدرت و سرعت بالای انتشار این بیماری، راهکارهای عملیاتی و فیزیکی پیش بینی و اجرا شده است. یکی از این طرح ها، ضدعفونی و استریل امکانات عمومی شهر است که طی آن عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه18 با ماشین آلات و تجهیزات مخصوص به صورت نقطه به نقطه ایستگاه های اتوبوس، باجه های تلفن عمومی، استراحتگاه ها و توقفگاه ها، بوستان ها و هرجایی که محل رفت و آمد شهروندان باشد را با محلول های شیمیایی و ضدعفونی نماینده خاص، استریل و پاکیزه می نمایند.

فیاض در ادامه به فعالیت های خودجوش و مردمی برای مبارزه و پیشگیری از بیماری کرونا اشاره می نماید و می گوید: شاهدیم که در شرایط بحرانی کنونی شهروندان با بودجه شخصی و صرف وقت و انرژی زیاد وارد میدان مبارزه با بیماری کرونا می شوند و به صورت جهادی مسئولان را کمک می نمایند. این افراد با تهیه و توزیع رایگان اقلام بهداشتی مثل ماسک و دستکش یکبارمصرف بین مردم، مفهوم هم محله ای و وبلاگ تور کیش را به زیباترین شکل ممکن به نمایش می گذارند.

شهردار منطقه18 با ذکر خاطره ای می گوید: شهروندان به خاطر دارند که چندوقت پیش به یکباره اقلام بهداشتی در فروشگاه ها کمیاب شد و سودجویان ماسک و سایر اقلام بهداشتی را به چند برابر قیمت به مردم می فروختند، اما در همین شرایط نامناسب افرادی بودند که صادقانه و دلسوزانه برای خدمت به شهروندان حضور پیدا کردند. برای نمونه مادر سالمند و خودسرپرستی که حقوق ماهانه بازنشستگی خود را صرف خرید مقداری پارچه سفید کرد تا با آن برای اهالی ماسک پارچه ای رایگان درست کند. گاهی وقت ها در همین کوچه و پسکوچه های شهرمان اتفاق هایی می افتد که به نوعی برای همه ما درس زندگی و کلاس دانشگاه است.

فیاض تأکید می نماید که شهرداری منطقه18 آماده شنیدن دیدگاه، پیشنهادات و نقدها شهروندان در زمینه های مختلف است و سامانه های137 و 1888 پل ارتباطی سریع و بی واسطه بین مردم و مدیران شهری است. اجرای طرح ضد عفونی محله ها تا اطلاع ثانوی و رسیدن به شرایط سفید و عادی در 7ناحیه و 16محله به صورت مرتب و طبق زمان بندی انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "همدلی بی مثال ساکنان منطقه 18 برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدلی بی مثال ساکنان منطقه 18 برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید