هزینه دریافت ویزای شنگن از ژانویه سال 2020 افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ تور کیش، افرادی که نیازمند دریافت ویزای شنگن برای سفر به اروپا هستند، از ژانویه سال 2020 میلادی باید هزینه ویزای بیشتری پرداخت کنند. این تغییر پس از موافقت شورای اتحادیه اروپا با به روز رسانی قوانین صدور ویزای شنگن، اجرایی خواهد شد. طبق اخبار منتشر شده از سوی این شورا، افزایش 33.3 درصدی هزینه صدور ویزای شنگن قطعی شده و متقاضیان دریافت ویزا از زمان اجرای این مصوبه در ابتدای ژانویه سال 2020 میلادی باید به جای 60 یورو 80 یورو پرداخت کنند.

هزینه دریافت ویزای شنگن از ژانویه سال 2020 افزایش می یابد

برای اطمینان از اینکه کشورهای عضو شنگن می توانند هزینه های پردازش ویزا را بدون ایجاد مانع برای متقاضیان پوشش دهند، هزینه ویزا به 80 یورو افزایش خواهد یافت. این مقررات بعلاوه مکانیسمی را معرفی می نماید که بر مبنای آن هر سه سال یکبار هزینه های صدور ویزای شنگن مورد آنالیز قرار می گیرد تا هر گونه تغییر لازم لحاظ گردد.

پس از تصویب نهایی به وسیله شورای اتحادیه اروپا، آئین نامه تازه ویزای اتحادیه اروپا در مجله رسمی این اتحادیه منتشر خواهد شد.

این مصوبه 6 ماه پس از انتشار رسمی قابل اجرا خواهد بود. اگر متن نهایی تا سرانجام ماه جاری منتشر گردد، پیش بینی می گردد که اتباع کشورهای غیر عضو از ابتدای ژانویه سال آینده میلادی باید 80 یورو بابت هزینه صدور ویزا بپردازند.

مقررات تازه تغییرات دیگری هم در مورد قوانین صدور ویزای شنگن پیش بینی می نماید. این اصلاحات سال گذشته به وسیله کمیسیون اروپا پیشنهاد شده تا اخذ ویزا به وسیله مسافرانی که به طور پیوسته به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر می نمایند را تسهیل نماید.

قوانین تازه بعلاوه اجازه می دهد تا درخواست ها حداکثر 6 ماه قبل و حداقل 15 روز قبل از سفر ارسال شوند. تا پیش از این، حداکثر زمان ارسال درخواست 3 ماه بوده است.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا میخواهد یک رویکرد هماهنگ برای صدور ویزای چند بار ورود برای مسافران عادی که دارای سوابق ویزای مثبت بوده اند، معرفی کند تا امکان صدور ویزا به تدریج از 1 سال به 5 سال افزایش یابد.

بخش مهم دیگری از این مصوبه میخواهد تا با همکاری کشورهای ثالث و به وسیله معرفی یک مکاهمم تازه، به صدور آسانتر ویزا یاری نماید.

به وسیله این مکانیسم، کشورهای ثالث بطور مداوم درباره همکاری در زمینه پذیرش مجدد، ارزیابی خواهند شد. کشورهای غیر همکار ممکن است مشمول محدودیت هایی در زمینه صدور ویزا و هزینه های آن شوند؛ در حالی که کشورهای همکار ممکن است از کاهش هزینه های ویزا، یا افزایش دوره اعتبار ویزاهای چند بار ورود نفع ببرند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "هزینه دریافت ویزای شنگن از ژانویه سال 2020 افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه دریافت ویزای شنگن از ژانویه سال 2020 افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید