نخست وزیر نیوزیلند ادعای ترامپ را بی اساس خواند

به گزارش وبلاگ تور کیش، ایرنا نوشت: خبرگزاری استرالیا (آی ای) روز سه شنبه از ولینگتن گزارش داد: در حالی که نیوزیلند اخیرا 102 روز بدون مورد جدید ابتلا به کرونا را پشت سرگذاشت، جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور نسبت به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اوج دریافت دوباره کرونا این کشور و کشته شدن تعداد زیادی از مردم آن به شدت واکنش نشان داد و آنرا یک ادعا بی پایه و اساس خواند.

نخست وزیر نیوزیلند ادعای ترامپ را بی اساس خواند

براساس این گزارش، دونالد ترامپ اخیرا در جمع طرفدارانش در مینه سوتا مدعی شده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیوزیلند به شدت افزایش یافته است و از مردم آمریکا خواسته تا به منظور حفظ جان خود به این کشور سفر نکنند.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند در واکنش به این سخنان ترامپ به طعنه گفت: هر فردی که اخبار مربوط به کرونا را دنبال کند متوجه می گردد که 9 مورد ابتلا به کرونا در روز در نیوزیلند با ده ها هزار ابتلا در آمریکا قابل مقایسه نیست.

وی ادعای رئیس جمهوری آمریکا را اشتباه و بی پایه و اساس خواند.

نیوزیلند اخیرا 102 روز بدون مورد جدید ابتلا به کرونا بوده است و با کمتر از هزار و 300 مبتلا یکی از پیروز ترین کشورها در مهار این ویروس بوده است.

این درحالی است که آمریکا با بیش از 5 میلیون مبتلا و بیش از 170 هزار مورد مرگ به دلیل ویروس کرونا بدترین کشور در مقابله با این ویروس شناخته شده است.

هر دو رهبر به زودی انتخابات بزرگی در پیش دارند؛ این درحالی است که خانم آردرن به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور ناچار به تعویق انتخابات نیوزیلند شده است.

نخست وزیر نیوزیلند در مصاحبه با وبلاگ تور کیش بیان کرد که تاریخ 17 اکتبر (26 مهر) برای انتخابات در نظر گرفته شده است و تا آن تاریخ احزاب زمان کافی برای برگزاری کارزار را خواهند داشت.

او هرگونه تاخیر بیشتر در زمان برگزاری انتخابات را رد کرد. حزب کارگر در نظرسنجی ها از محافظه کاران حزب ملی بسیار جلوتر است.

آردرن گفت: همگی ما در یک شرایط مشابه به سر می بریم. همگی ما در شرایط مشابهی کمپین انتخاباتی برگزار می کنیم.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "نخست وزیر نیوزیلند ادعای ترامپ را بی اساس خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر نیوزیلند ادعای ترامپ را بی اساس خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید