نخستین زن سیاهپوست نامزد معاون رئیس جمهور آمریکا شد ، کاملا هریس یار انتخاباتی جو بایدن

به گزارش وبلاگ تور کیش، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات رئیس جمهوری آمریکا کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان یار انتخاباتی اش برگزید.

نخستین زن سیاهپوست نامزد معاون رئیس جمهور آمریکا شد ، کاملا هریس یار انتخاباتی جو بایدن

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از آسوشیتدپرس با انتخاب کاملا هریس بوسیله جو بایدن به عنوان نامزد معاون رئیس جمهور او به نخستین زن سیاهپوستی در تاریخ امریکا بدل می گردد که به عنوان یار انتخاباتی نامزد یک حزب عمده در این کشور در انتخابات رئیس جمهوری حاضر می شود.

جو بایدن با این انتخاب همچنین نقش مهمی را که رای دهندگان ساهپوست در کوشش او برای شکست دادن دونالد ترامپ ایفا خواهند کرد، تایید می نماید.

بایدن در توئیتی در این باره نوشت: با افتخار بسیار اعلام می کنم که کاملا هریس- مدافع جسور حقوق اقلیت ها و یکی از عالی ترین خدمتگزاران به مردم این کشور را به عنوان یار انتخاباتی ام برگزیده ام.

بایدن همچنین در پیامی متنی به طرفدارنش نوشت: ما با هم ترامپ را شکست خواهیم داتد.

قرار است هریس و بایدن روز چهارشنبه 22 مرداد در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاویر آمریکا، محل سکوت بایدن، با هم سخنرانی نمایند.

کاملا هریس در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای معین نامزد این حزب برای انتخابات رئیس جمهوری رقیب بایدن بود. هریس 55 ساله نماینده دوره اول ایالت کالیفرنیا در مجلس سنا و یکی از چهره های برجسته حزب دموکرات است.

هریس که همچنین یک آمریکایی هندی تبار است در هنگامی به بایدن می پیوندد که آمریکا دستخوش بحران ملی بی سابقه ای است.

پاندمی کروناویروس جان بیش از 150000 نفر را در این کشور گرفته است که بیشتر از تلفات این بیماری در هر کشور دیگری در دنیا است. تعطیلی کسب وکارها و مختل شدن زندگی روزمره به علت این همه گیری همچنین باعث سقوط مالی شده است. بالاخره اعتراضات بر ضد نژادپرستی و خشونت پلیس باعث ناآرامی در سراسر آمریکا شده است.

ناتوانی ترامپ در مدیریت این بحران ها فرصت بزرگی را در اختیار بایدن گذاشته است و او در موقعیتی قوی وارد کارزار تمام عیار انتخاباتی می گردد. بایدن با انتخاب هریس می تواند بر مواضع نسبتا میانه در خصوص موضوعاتی مانند نظام بهداشتی و سابقه او به عنوان دادستان کل در بزرگترین ایالت آمریکا انگشت بگذارد.

سابقه هریس به عنوان دادستان کل آمریکا و دادستان منطقه ای در سانفرانسیسکو در دوره انتخابات مقدماتی حزب دموکرات به شدت مورد انتقاد نهاده شد و بعضی از اعضای لیبرال تر حزب دموکرات و رای دهندگان سیاه پوست جوانتر او را برای حل و فصل نژادپرستی سیستمی در نظام قضایی آمریکا و خشونت پلیس نامناسب می دانستند. اما هریس کوشش کرد با اعلام کردن خودش به عنوان دادستانی پیشرو که از اصلاحات در نظام قضایی و پلیس آمریکا پشتیبانی می نماید، چهره خود را ترمیم کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین زن سیاهپوست نامزد معاون رئیس جمهور آمریکا شد ، کاملا هریس یار انتخاباتی جو بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین زن سیاهپوست نامزد معاون رئیس جمهور آمریکا شد ، کاملا هریس یار انتخاباتی جو بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید