سفر مخفیانه رئیس سازمان سیا به افغانستان

به گزارش وبلاگ تور کیش، یک مقام افغان فاش کرد که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در آستانه خروج نیروهای از افغانستان بطور مخفیانه به کابل سفر نموده است.

سفر مخفیانه رئیس سازمان سیا به افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ تور کیش، یک مقام ارشد افغان گفت که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مخفیانه به کابل سفر نموده است اما درباره برنامه ملاقاتهای وی جزئیاتی ارائه نکرد.

یک مقام سابق امنیتی افغانستان نیز که به خوبی نسبت به برنامه مبارزه با تروریسم این کشور مطلع است به آسوشیتدپرس گفت که از 6 واحد نیروهای تحت مدیریت سازمان سیا، مسئولیت 2 واحد آن به دولت افغانستان سپرده شده است.

این سفر درحالی صورت گرفته که رئیس سازمان سیا اخیراً با هشدار درباره خروج از افغانستان گفته بود که پس از ترک افغانستان، توانایی دولت آمریکا برای جمع آوری اطلاعات و اقدام علیه تهدیدات از افغانستان کاهش خواهد یافت.

یک مقام دیگر افغان نیز گفته است که برنز هفته گذشته بطور مخفیانه از کابل ملاقات کرد و بخشی از گفت وگوها شامل آمادگی افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی بود.

به گفته این مقام افغان که خواست نامش فاش نگردد، رئیس سازمان سیا همچنین به مقامات افغان اطمینان داد که آمریکا به کوشش هایش در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

شماری از مقامات کنونی و سابق آمریکایی چندی قبل به نیویورک تایمز گفته بودند که مشاوران ارشد کاخ سفید بطور مخفیانه پیشنهاد دادند تا در صورت خروج نیروهای بین المللی از افغانستان حضور نیروهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا را افزایش دهند.

بعضی مقامات دولتی آمریکا خواهان حضور نیروهای تحت حمایت سازمان سیا به عنوان بخشی از نیروهای مبارزه با تروریسم هستند.

واحد نیروهای ویژه افغان موسوم به قطعه 02 پیش از تشکیل ارتش افغانستان توسط سازمان سیا تاسیس شد، کاملاً توسط این سازمان نیز اداره می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفر مخفیانه رئیس سازمان سیا به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مخفیانه رئیس سازمان سیا به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید