سالمندان صربستانی دوران کرونا را با کتاب سپری می نمایند

به گزارش وبلاگ تور کیش، مهدی شیرازی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره ابتکار بعضی ناشران صربستانی در دوره شیوع ویروس کرونا بیان نمود: انتشارات لاگونا و وولکان، دو مرکز انتشارات عظیم در صربستان در زمان شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفتند 8000 جلد کتاب به سالمندان هدیه نمایند.

سالمندان صربستانی دوران کرونا را با کتاب سپری می نمایند

وی ادامه داد: انتشارات لاگونا و وولکان با این هدف که کتاب گذران روزهای سخت برای سالمندان را آسان تر می نماید، 8000 جلد کتاب را در بسته بندی های متعدد به شهرداری بلگراد به عنوان هدیه برای سالمندان تحویل دادند.

شیرازی با اشاره به همکاری شهرداری بلگراد با دو ناشر اهدا کننده کتاب ادامه داد: آندریا رادولوویچ، معاون رئیس مجمع عمومی شهرداری بلگراد معتقد است، این دو انتشارات با اقدام بشردوستانه و شناخت احتیاج سالمندان در این زمان سخت برای شهر بلگراد و تمام کشور این کتاب ها را هدیه کردند.

رایزن فرهنگی ایران در صربستان گفت: ایوان کارل، مسئول فرهنگی شهرداری بلگراد نیز این اقدامات بشردوستانه را نشانه مسئولیت پذیری فرهنگی می داند و معتقد است این تصمیم نشان می دهد در کشور ما در مواقع سخت، وحدت و همبستگی وجود دارد. این کوشش ها بی تردید، شروع یاری های بشردوستانه است و می توان اقدامات مشابهی را در آینده انتظار داشت.

شیرازی با اشاره به توقف فعالیت مراکز فرهنگی در بلگراد بیان نمود: تعطیلی کتابخانه های عمومی، تامین ماسک و دیگر احتیاجهای پزشکی و دارویی متوقف کردن حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری، تعطیلی رستوران ها و قهوه خانه ها و متوقف کردن پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بین المللی پایتخت از دیگر اقدامات مهم دولت در مبارزه با ویروس کرونا است.

به گفته شیرازی، دولت صربستان حدود 40 یورو برای یاری به بازنشستگان را اعلام و به حساب این افراد واریز نموده است. سالمندان بالاتر از 65 سال در صربستان به دلیل اتخاذ تدابیر امنیتی در چارچوب شرایط اضطراری در کشور، نمی توانند به استثنای روزهایی که از طرف دولت برای خرید تعیین شده است از خانه بیرون بیایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سالمندان صربستانی دوران کرونا را با کتاب سپری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان صربستانی دوران کرونا را با کتاب سپری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید