رزمایش خدمات سفر سمنان 25 اسفند برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان توضیح داد: رزمایش خدمات سفر سمنان 25 اسفند سال جاری در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می گردد.

رزمایش خدمات سفر سمنان 25 اسفند برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، مهدی جمال سرپرست اداره میراث فرهنگی استان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان تاکید نمود: مسئولان مربوط در اجرای این برنامه باید همکاری داشته باشند.

او گفت: جذب گردشگر و تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری بدون هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست.

جمال اضافه نمود: اجرای برنامه های نوروزی با کیفیت در سمنان همکاری تمامی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

او اظهار داشت: اعتبار اداره کل میراث فرهنگی استان برای اجرای طرح های گردشگری و آموزش محدود است و اعتبار برای آموزش و فرهنگ سازی پذیرش گردشگر در سمنان چندان مورد توجه نیست.

او توضیح داد: آمار دقیقی از میزان جذب گردشگر و ورود گردشگران در استان وجود ندارد و مسئولان دستگاه های اجرایی مربوط برای ارائه آمار معین در این بخش اقدام نمایند.

او اضافه نمود: اکنون فرمانداران در شهرستان های مختلف استان آمار دقیقی از ورود و جذب گردشگر ندارند و فقدان آمار پایه در جذب گردشگر یک ضعف اساسی در استان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کمیته های ستاد اجرایی سفر سمنان در ارایه خدمات به مسافران نوروزی پیشگام باشند و با برنامه ریزی اصولی می توان برای جذب و خدمات رسانی به گردشگران اقدام کرد.

استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: سمنان به معنی واقعی استان مقصد گردشگری است اما این ظرفیت ها برای مسافران اطلاع رسانی نشده است.

علیرضا آشناگر اظهار داشت: آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های اجرایی برای اقامت دهی هموطنان در نوروز 98 کوشش نمایند و شهرداری ها با نشاط دادن به محیط شهری استان برای جذب گردشگر اقدام نمایند.

او اضافه نمود: لباس اقوام مختلف استان با حفظ موازین دینی در شهرستان های مختلف استفاده گردد و فرمانداران و دستگاه های خدماتی در نوروز 98 در استان سمنان مستقر باشند.

استاندار سمنان گفت: مهمانسراهای استان سمنان برای جذب گردشگر تجهیز شوند و اقامتگاه های بوم گردی و رستوران و هتل های استان از اکنون شرایط نوروزی به خود بگیرند.

آشناگر اضافه نمود: گروه های گردشگری را برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی سمنان از نقاط مختلف کشور به استان سوق دهیم و کوشش کنیم از نوروز 98 به عنوان بهترین فرصت برای توسعه مالی بهره بگیریم.

استاندار سمنان توضیح داد: دستگاه های انتظامی با وجود سفرهای نوروزی از اماکن خصوصی مردم محافظت نمایند و تمامی دستگاه های اجرایی با همدلی در کنار یکدیگر باشند.

آشناگر گفت: از شاهرود تا گرمسار جاذبه های تاریخی و طبیعی قابل توجهی در استان سمنان وجود دارد که اداره کل میراث فرهنگی باید با برنامه ریزی اصولی برای معرفی این ظرفیت ها به بخش خصوصی کوشش کند.

استاندار سمنان گفت: سمنان به دلایل مختلف در نوروز 98 مورد توجه مسئولان کشور است که مهم تر از همه محورهای ارتباطی استان میزبان میلیون ها مسافر و زائر حرم رضوی(ع) خواهد بود.

آشناگر توضیح داد: بخش قابل توجهی از هموطنان جنوب، غرب و استان های شمالی کشور برای عزیمت به نقاط مختلف کشور از محورهای ارتباطی استان عبور می نمایند که با برنامه ریزی اصولی می بایست بخشی از این جمعیت را برای کسب درآمد متوقف کرد.

استاندار سمنان توضیح داد: باوجود حجم ترددها ناگزیر هستیم خدمات خوبی به مسافران عبوری ارائه دهیم و با برنامه ریزی اصولی باید مسافران را به استان سوق دهیم.

منبع: میراث آریا

به "رزمایش خدمات سفر سمنان 25 اسفند برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش خدمات سفر سمنان 25 اسفند برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید