خبرنگاران کرونا در قم؛ عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح انجام شد

به گزارش وبلاگ تور کیش، قم - خبرنگاران - رزمایش حضرت علی ابن ابیطالب (ع) روز پنج شنبه با هدف اجرای عملیات ضد عفونی معابر عمومی شهر قم توسط قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا و مشارکت نیروی زمینی ارتش، سپاه، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط انجام شد.

خبرنگاران کرونا در قم؛ عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح انجام شد

فرمانده این رزمایش در حاشیه برگزاری آن در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تور کیش، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین دستور فرماندهی کل ارتش مقرر شد از امروز رزمایش فوق را در قالب از بین بردن ویروس منحوس کرونا در شهرستان قم برگزار کنیم.

امیر سرتیپ دوم محسن عسگری بیان داشت: در این رزمایش 50 دستگاه خودرو به کار گرفته شده که 25 تا 30 دستگاه آن متعلق به ارتش و بقیه نیز برای ارگان ها و سازمان های قم است.

سرتیپ عسگری همچنین مردم یاری و یاری رسانی به مردم را جز وظایف ذاتی ارتش و نیروهای مسلح کشور عنوان نمود، و یادآور شد: پس از حضور همه جانبه در حوادث و بلایایی مانند زلزله سال 96 کرمانشاه و سیل اوایل امسال در استان های گلستان، فارس، لرستان و خوزستان اکنون نیز در موضوع سم زدایی از سطح شهر قم حضوری فعال داریم، و قول می دهیم این معضل را با همکاری مسئولان به سرانجام برسانیم و خیال مردم را آسوده کنیم.

وی همچنین توصیه کرد: مردم در خلوت کردن جهت عبور خودروهایی که این عملیات را انجام می دهند، همکاری لازم را داشته باشند، تا کار به شیوه بهتری انجام گردد.

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در گفت و گو با وبلاگ تور کیش، خاطر نشان کرد: طرح ضد عفونی کردن شهر قم با همکاری نیروهای ارتش، سپاه، شهرداری و آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی از روزهای قبل شروع شده و امروز با مشخص شدن جهتها از سوی مرکز بهداشت استان، به صورت منسجم تر و برنامه ریزی شده تری در حال اجرا است.

محسن اوروجی گفت: طی روزهای آینده نیز بر اساس نقشه راه مشخص شده توسط مسئولان بهداشتی استان ادامه پیدا خواهد نمود.

مدیرکل مدیریت بحران قم در سرانجام تاکید نمود: مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری اجتناب نمایند و فقط برای کار ضروری از خانه و محل زندگی خود خارج شوند، تا بواسطه مقابله جدی با ویروس کرونا کاهش روز افزون مبتلایان به این بیماری را ببینیم.

به گزارش وبلاگ تور کیش، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشبه درگفت و گویی با بیان اینکه در حال حاضر 830 نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، گفت: در استان 256 مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه برداری شده است.

علی اِبرازه با اشاره به این که تا به امروز حدود 30 تن از شهروندان قم براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند، اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: به طور متوسط در روزهای اخیر روزانه 200 مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری و حدود 200 تن بهبود یافته هم ترخیص می شوند.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه شده، بیش ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند./

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا در قم؛ عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در قم؛ عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید