خبرنگاران هشدار کابل در خصوص احتمال ابتلای نیمی از جمعیت افغانستان به کرونا

به گزارش وبلاگ تور کیش، تهران- خبرنگاران- وزیر بهداشت افغانستان روز سه شنبه هشدار داد، اگر تدابیر جدی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ نشود، محتمل است نیمی از جمعیت این کشور به بیماری کووید 19 مبتلا شوند.

خبرنگاران هشدار کابل در خصوص احتمال ابتلای نیمی از جمعیت افغانستان به کرونا

به گزارش شبکه طلوع نیوز، فیروزالدین فیروز در کنفرانس خبری اعلام نمود، پیش بینی های سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که اگر در تمامی سطوح تدابیر جدی اتخاذ نشود، محتمل است نیمی از جمعیت افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شوند و از این میان بیش از یکصد هزار تن نیز جان خود را از دست بدهند.

فیروز اضافه نمود: بیش از هشت میلیون نفر در افغانستان می توانند علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشند و از این تعداد هفتصد هزار نفر نیازمند حضور در بیمارستان هستند.

در افغانستان تا به امروز 74 تن به ویروس کرونا مبتلا شده و یک نفر نیز بر اثر این بیماری در استان شمالی بلخ جان خود را از دست داده است.

همچنین 2 نفر تا به امروز از این بیماری بهبود یافته اند. امروز دفتر مطبوعاتی نظامیان خارجی به نام حمایت قاطع نیز در اطلاعیه ای از مبتلا شدن چهار نظامی خارجی اطلاع داد و گفت که آن ها قرنطینه شده اند.

بخش زیادی از بودجه دولت افغانستان وابسته به یاری های خارجی است و به همین دلیل اگر ویروس کرونا در این کشور گسترش یابد، به مشکل زیادی روبرو خواهد شد.

در زمان حاضر دولت این کشور اعلام نموده است که مبلغ 25 میلیون دلار را برای مبارزه و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هشدار کابل در خصوص احتمال ابتلای نیمی از جمعیت افغانستان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار کابل در خصوص احتمال ابتلای نیمی از جمعیت افغانستان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید