جوابیه شرکت فناپ به فدراسیون فوتبال

به گزارش وبلاگ تور کیش، شرکت فناپ با صدور جوابیه ای که در اختیار ایران ورزشی قرار گرفته تمام ادعاهای فدراسیون فوتبال که از سوی صادق درودگر مطرح شده را تکذیب نموده است.

جوابیه شرکت فناپ به فدراسیون فوتبال

هفته پیش ایران ورزشی گزارشی به نقل از صادق درودگر منتشر کرد که در آن به بدهی شرکت فناپ به فدراسیون فوتبال اشاره شده بود. گزارشی که جوابیه بلند، بالای شرکت فناپ را به دنبال داشت. متن جوابیه به این توضیح است:

-

پیرو درج خبری با عنوان بدهی 70 میلیاردی فناپ و ایران نوین به فوتبال ایران در ستون آفساید مورخ 1398،2،8 آن روزنامه محترم به نقل از آقای صادق درودگر، موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به اتهامات ایشان جهت انتشار در آن روزنامه مطابق با ماده23 قانون مطبوعات اعلام می گردد:

1. فدراسیون فوتبال قراردادی با شرکت فناپ در سال 93 منعقد کرد که به موجب این قرارداد، حق انحصاری امتیاز هر نوع استفاده و بهره برداری از عنوان حامی تیم های ملی فوتبال و مشارکت انحصاری در کلیه فعالیت های درآمدزا به مدت چهار سال در قبال تقسیم درآمدهای حاصله به فناپ واگذار شد. در این مدت بارها حتی پیش از وصول درآمدها، شرکت فناپ برای حل مسائل اقتصادی فدراسیون اقدام به پیش پرداخت به فدراسیون نموده و حساب های اقتصادی فی ­مابین هرساله توسط مسئولین مربوطه در فدراسیون مورد حسابرسی دقیق و اخذ تاییدیه از مراجع ذی صلاح قرار گرفته است. با این حال، علیرغم انجام کلیه تعهدات فناپ و پرداخت کامل مبالغ تعهد شده، فدراسیون از انجام تعهدات خودداری کرد و به دلیل تخلفات و کاستی­های متعدد فدراسیون، در شهریور سال 97 با توافق طرفین قرارداد فسخ و مقرر شد که رسیدگی به ادعاهای شرکت فناپ بابت خسارات متحمله نظیر خرید اتوبوس اختصاصی برای تیم ملی و جرایم ناشی از عدم انجام تعهدات به هیات داوران مندرج در قرارداد ارجاع گردد که در حال حاضر پرونده امر در هیات داوران در جریان رسیدگی واقع شده است.

2. علاوه بر قرارداد فوق، در سال 95 یکی از شرکت های وابسته به فناپ، قرارداد واگذاری انحصاری تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برای دو فصل پیاپی را با فدراسیون فوتبال منعقد و مبلغ هنگفتی به عنوان پیش پرداخت به فدراسیون تادیه کرد و تعدادی چک نیز تسلیم فدراسیون شد تا در طول مدت قرارداد و تحصیل درآمدهای تبلیغاتی وجه چک ها تادیه گردد. با این وجود، پس از انعقاد قرارداد، اشخاص ثالث با هماهنگی فدراسیون فوتبال از دخالت و ورود شرکت تابعه فناپ به ورزشگاه­ها و انجام تبلیغات خودداری کردند و تمامی تبلیغات محیطیِ واگذارشده به شرکت تابعه فناپ توسط شخص ثالث انجام و وجوه آن مستقیما به فدراسیون پرداخت شد. پس از چند ماه، شرکت تابعه فناپ جهت خاتمه دادن به این وضعیت و پرهیز از هرگونه تنش که قطعا به درآمدهای لیگ و باشگاه ها لطمه وارد می­کرد، رسما جهت فسخ قرارداد اعلام آمادگی کرد و در این­خصوص نیز مقرر شد قرارداد عینا به یکی از شرکت های تابعه یکی از اپراتورهای تلفن همراه واگذار گردد. اما فدراسیون با وعده عمل به تعهدات قراردادی از انجام این امر ممانعت کرد. متاسفانه فدراسیون همچنان به تخلفات خود و اجازه دخالت به شخص ثالث ادامه داد تا در نهایت به دلیل تداوم تخلفات فدراسیون قرارداد منعقده توسط شرکت تابعه فناپ فسخ و موضوع به کارشناسان رسمی دادگستری منتخب و هیات داوران جهت مشخص خسارات وارده به شرکت تابعه فناپ ارجاع شد و کارشناسان رسمی دادگستری منتخب رقم خسارت وارده به شرکت تابعه فناپ را بیش از یکصد میلیارد تومان برآورد نموده اند. متاسفانه فدراسیون فوتبال پس از آگاهی از کارشناسی­های صورت گرفته و به منظور ایذاء و اذیت فناپ و شرکت تابعه آن مبادرت به واگذاری چک های در اختیار (که مکلف بوده تا مشخص نظر هیات داوران از واگذاری آنها خودداری کند) نموده و چک های امانیِ در اختیار را برگشت زده و از این بابت نیز مسائل عدیده ای برای فناپ و شرکت های تابعه فراهم نموده است.

3. بر اساس آنچه بیان شد، ملاحظه می­گردد که نه تنها شرکت فناپ و شرکت تابعه آن به فدراسیون فوتبال بدهکار نیستند، بلکه مقادیر معتنابهی نیز به دلیل تخلفات عدیده و غیرقابل انکار دست اندرکاران فدراسیون، مطالبه دارند. شرکت فناپ و شرکت­های تابعه به رغم تحمل زیان­های اقتصادی و اعتباری، تا کنون از هرگونه انتشار موضوعات به وسیله رسانه­ها خودداری نموده و با احترام به روابط با فدراسیون، سعی نموده اند که مسائل و اختلافات فی مابین، به صورت مسالمت آمیز حل و فصل گردد و موضوعات حاشیه­ای و اظهارنظر افراد بی­اطلاع، ناآگاه یا مغرض، به فوتبال ملی (خصوصا در سال های آماده­سازی و حضور در جام جهانی و جام ملت های آسیا) خدشه وارد نکند.

4. پوشیده نیست که برخی از افراد با اهداف خاص، از تریبون فوتبال برای دیده شدن استفاده می­کنند؛ ولی تهمت، بدرفتاری و خلف وعده و عدم انجام تعهدات، و وارونه جلوه دادن موضوعات، حاصلی جز مخدوش کردن وجهه فدراسیون و فراری دادن اندک شرکت های بخش خصوصیِ راغب و توانمند برای تعامل با فوتبال نداشته و نخواهد داشت. شاهد این مدعا نیز عدم استقبال برندهای کوچک و بزرگ کشور از همکاری با کمیته بازاریابی فدراسیون است. همچنان که کمیته بازاریابی فدراسیون و جناب درودگر تا به امروز پیروز به انعقاد قراردادی جهت بهره­برداری از فرصت های طلایی فدراسیون (از جمله حضور در جام جهانی و جام ملت های آسیا که هر چهار سال یک­بار نصیب فوتبال ملی می­گردد) نشده­اند و لازم است رسانه­های ورزشی و افکار عمومی انتظار پاسخگویی و مسئولیت­پذیری از ایشان را داشته باشند.

در خاتمه شرکت فناپ و شرکت تابعه فوق، حق شکایت از نامبرده را در مراجع صالحه برای خود محفوظ می­دانند و به طریق مقتضی عمل خواهند کرد.

2

منبع: ایران ورزشی

به "جوابیه شرکت فناپ به فدراسیون فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوابیه شرکت فناپ به فدراسیون فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید