تهدید ترامپ به نیش زدن ایران در برابر افزایش سطح غنی سازی

به گزارش وبلاگ تور کیش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باردیگر در اظهاراتی، ادعاهای خصمانه و ضدایرانی خود را تکرار کرد.

تهدید ترامپ به نیش زدن ایران در برابر افزایش سطح غنی سازی

ادعای خصمانه اخیر ترامپ در واکنش به صحبت های حسن روحانی رئیس جمهور ایران در خصوص گام دوم برای تعلیق بعضی تعهدات برجامی اجرا شده و براین اساس رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود مدعی شده: ایران تهدید تازه ای نموده است. روحانی می گوید اگر توافق هسته ای تازه ای نباشد، آن ها اورانیوم را تا هر میزانی که بخواهیم غنی می نمایند. ایران، مراقب تهدیداتت باش. ممکن است برگردند و تو را طوری نیش بزنند که تا الان کسی اینطور نیش زده نشده است.

ترامپ در حالی در اظهارنظر توئیتری خود مدعی شده که رئیس جمهور ایران به دنبال توافق جدید با ایران است، که در سخنان روز گذشته آقای روحانی در خصوص واکنش ها به عدم اجرای تعهدات برجام از سوی کشورهای غربی، چنین درخواستی وجود ندارد.

گفتنی است که روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در جلسه هیأت دولت خطاب به طرف های برجام گفت: در 16 تیرماه سطح غنی سازی دیگر 3.67 نخواهد بود. ما این تعهد را کنار می گذاریم به هر مقداری که دلمان خواست و به هر مقداری که ضرورت و نیازمان بود. غنی سازی را از 3.67 می بریم بالا و بدانید از 16 تیر به بعد در زمینه راکتور اراک، اگر به تمام تعهداتی که کردید، طبق برنامه و زمانبندی عمل نکنید، ما راکتور اراک را به شرایط سابق برمی گردانیم، یعنی به شرایطی که به قول شما می گفتید خطرناک است و می تواند پلوتونیم فراوری کند، مگر اینکه در خصوص راکتور اراک به تمام تعهدات خودتان عمل کنید.

روحانی به آمریکا و اروپا توصیه کرد که به منطق، میز مذاکره، تفاهم و احترام به قانون و احترام به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل برگردند و اضافه نمود: در این شرایط، همه ما به برجام عمل کنیم.

به گفته رئیس جمهوری ایران، ما به برجام متعهد خواهیم ماند تا روزی که طرف مقابل در برجام متعهد بماند. ما به برجام صد در صد عمل می کنیم، آن روزی که طرف مقابل صد در صد عمل کند.

تصمیمات ایران در یک سالگی خروج آمریکا و نقض برجام توسط این کشور در واکنش به عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی صورت می گیرد.

به عبارت دیگر اگرچه اروپا منتقد آمریکا در نقض و خروج از برجام است، اما تا کنون علی رغم ادعاهای مبتنی بر پای بندی به برجام اما در عمل اقدامی برای حفظ برجام در برابر نقض تعهدات آمریکا انجام نداده و کانال اقتصادی مشترک مورد ادعای اروپا نیز تا کنون فاقد منابع اقتصادی لازم برای تجارت با ایران بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تهدید ترامپ به نیش زدن ایران در برابر افزایش سطح غنی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید ترامپ به نیش زدن ایران در برابر افزایش سطح غنی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید