آیا غذای آشپز آلوده می تواند ویروس کرونا را منتقل کند؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، شیوع کرونا باعث نگرانی درباره سرایت ویروس از راه های گوناگون از جمله به وسیله مواد غذایی شده است.

آیا غذای آشپز آلوده می تواند ویروس کرونا را منتقل کند؟

گرچه اکنون بسیاری از رستوران ها تعطیل هستند، اما توزیع غذای بیرون بر ادامه دارد. اکنون این سوال مطرح می گردد اگر آشپز به ویروس کرونا آلوده باشد، آیا غذای تهیه شده اش می تواند ویروس را منتقل کند.

آشپزخانه های رستوران ها از قبل از شیوع اخیر ویروس کرونا تحت نظارت بهداشتی بوده اند. کارکنان این آشپزخانه ها باید گواهینامه بهداشتی بگیرند و در حین تهیه غذا اصول بهداشتی دقیق را رعایت نمایند.

اما حتی اگر آشپزی که غذا را آماده می نماید، بیمار باشد و حتی به فرض درون غذا سرفه کند- راه هایی برای محفاظت در برابر ویروس در خانه وجود دارد.

برای مثال حرارت به راحتی می تواند ویروس جدید کرونا را بکشد. بنابراین می توانید غذای سفارش داده شده را در خانه دوباره گرم کنید یا اینکه ترتیبی دهید که غذای سفارش داده شده داغ به دست تان برسد.

اگر باز هم نگران هستید، می توانید غذهای موردنیازتان را قبل از مصرف سفارش دهید و آنها را در یخچال یا فریزر بگذارید. بعد هر وقت که خواستید غذا را دوباره از اول داغ کنید. گذشت زمان و حرارت ویروس را نابود خواهد نمود.

آیا نگران این هستید که ویروس روی بسته و ظروف غذایی باقی بماند؟ برای حل این مشکل غذاهای سفارش داده شده را به یک ظرف تمیز مال خودتان منتقل کنید و دست هایتان را پیش از خوردن غذ بشویید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آیا غذای آشپز آلوده می تواند ویروس کرونا را منتقل کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا غذای آشپز آلوده می تواند ویروس کرونا را منتقل کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید